Jump to content

Ideer til vandretur i et vakkert øde område?

Marius Karlsson

Recommended Posts

Hei! Det er første gang jeg er her. Første gang på denne siden.

Faren min og jeg gikk i sommer i Sarek nasjonalpark, gjennom Rapadalen og opp højveien til Aktse. Deretter gikk jeg fra Aktse til Rago nasjonalpark (Norge) alene. Det var kjempefint, og pappa elsket Rapadalen (mest ovenfra, det var et helvete å gå der nede). Men finnes det andre steder som Sarek, Rago og Rapadalen med vakker natur, gjerne litt skog og fjell, men hvor det er lite folk?

Padjelanta syntes jeg også var vakkert, men det er mer noe sånt som Sarek og Rago vi så på :-) 

vi tenkte å dra dit i september neste år! 

Håper noen her kan hjelpe, hilsen en danske :) 

Her er et billede af Rapadalen og Rago!

_NZ97103-HDR-2-Pano-kon-lowqual.jpg

LOWQUAL-.jpg

• Like 7

Annonse

Junkerdalen nasjonalpark i Saltdal, eventuelt å gå inn via Skaiti til Argaladhytta først. Kan da eventuelt gå videre til Saltfjellet/Svartisen nasjonalpark, eller utforske Sulitjelma massivet litt. Mye kulturhistorie her! 

Du kan eventuelt sjekke ut Nordlandsrura for inspirasjon til turforslag/eventuelle etapper der.

Sjunkthatten nasjonalpark er og veldig fin, og ligger ikke langt fra hverken Rago eller de andre.

• Like 2

• 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...