Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Kvist og Alfa Rute, ny modell av samme sko?


peik

Anbefalte innlegg

https://www.alfa.no/products/rute-advance-gtx-m-green

https://www.xxl.no/alfa-kvist-advance-2-0-gtx-tursko-herre-gra/p/1223583_1_style?page=1

Er Rute etterfølgeren til Kvist? De ser veldig like ut i utforming og bruksområde. Jeg finner ikke Kvist på hjemmesiden til Alfa. Det tyder nok på at modellen har utgått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generell utforming er kanskje lik, men sålene er helt forskjellige.

Rute-sålen er den samme som er brukt på Alfa Piggen og Alfa Bregne og stammer så vidt jeg vet fra den eldre Alfa Drift. Jeg skjønner godt at de velger å bruke denne sålen på flere sko. Den er helt overlegen i mine øyne. Fint at det finnes en modell med høy ankel og uten Boa-snøring - For de som ikke har troen på det.

OT: Jeg synes også at Alfa har spydd ut litt vel mange modeller i det siste? Spesielt f.eks. Eide, Stokka, Laggo og Vangen er alle nesten helt like sko.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har jeg prøvd Kvist. Lette og fine støvler som holder deg tørr hele dagen. Prøvd både i ur på Hallingskarvet og vassing i myr og søle. Brukte dem fra morgen til kveld uten å bli klam. Mye lettere enn Walk King og bedre støtte og beskyttelse mot vann enn trailrunners 

WEB_Image_Tursko_til_herre_42_Alfa_Kvist_Advance_2_speidersport-alfa-kvist-2-advance-gtx-m--1177955165_plid_24607.jpeg

Endret av peik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.