Gå til innhold
  • Bli medlem

Massiv-rute transport tillbaka till bilen?


Ranebo

Anbefalte innlegg

Hej

Jag hade en plan för min vandring men nu har jag precis tagit körkort och kommer ta bilen. Så hjälp mig tänka om lite med mina planer.

Jag vill uppleva området nordöst om Hallingskarvet. Tänkte ställa bilen vid Geiteryggen och följa Massiv-rute mot Jotunheimen. Jag vill gå i 7-10 dagar.

Men hur kommer jag tillbaka till bilen igen på enklaste sätt? Jag har en stor hund och vi tycker att det är lite jobbigt med byten och att trängas på bussen, men det går bra om man vill. Försöker hitta smidigaste sättet.

Det är inte så noga att gå exakt Massiv-rute. Jag vill förbi Ljungdalshytta men annars är det inte jättenoga vart jag går. Hade gärna gått till Jotunhemen eftersom jag stått på Hallingskarvet flera gånger och tittat bort mot fjällen i Jotunheimen. Men smidig transport är också viktigt.

Vill helst inte gå för mycket utanför lederna då jag går helt själv på denna turen, men kan väl gå vissa sträckor utanför led. Om det blir för jobbigt att komma tillbaka till bilen från Jotunheimen (eller Tyin om jag inte hinner längre) så får jag väl göra en runda av det istället. Jag kan även tänka mig att parkera någon annanstans ifall det underlättar.

Det kommer ju bli jättefint hur jag än går gissar jag.

Någon som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.