EliO Skrevet 8. juli 2023 Skrevet 8. juli 2023 Har de nokon gode tips til regn-/vanntett jakke til fjelltur/friluftsbruk? Som også er nokså lett, og som ikkje nødvendigvis kostar skjorta? Siter
Omnilite Skrevet 8. juli 2023 Skrevet 8. juli 2023 Black Diamond Stormline hvis prisen er innafor? "Full featured" regnjakke med stretch som ikke veier all verden. God hette, borrelås på ermene og sidelommer. 1 Siter
EliO Skrevet 8. juli 2023 Forfatter Skrevet 8. juli 2023 Takk for godt tips! Den er innafor i pris - kan godt vere det blir eit kjøp, rett og slett 😄 Siter
borgern Skrevet 8. juli 2023 Skrevet 8. juli 2023 Titt på Outdoor Research Aspire 2. Det er damemodell. Pleier koste 1950 på Sport Outlet så ikke så dyr. Får gode omtaler i tester, spes på å holde vannet ute. her er en fra Outdoor Gearlab. De setter minus på vekt men jeg synes uansett ikke 300gr er så tungt. https://www.outdoorgearlab.com/reviews/clothing-womens/rain-jacket-womens/outdoor-research-aspire-ii-womens Siter
EliO Skrevet 9. juli 2023 Forfatter Skrevet 9. juli 2023 Takk for det tipset også 😀 Det merket har eg sett har vore nevnt i liknande trådar tidlegare, skal sjekke det ut! Siter
Aleksander Jacobsen Skrevet 14. juli 2023 Skrevet 14. juli 2023 Den OR-jakka har skikkelig god lufting, med glidelås nesten fra albuen ned til midje. Har tilsvarende løsning på en Klattermusenjakke, og er en feature jeg setter skikkelig pris på. 1 Siter
aico Skrevet 15. juli 2023 Skrevet 15. juli 2023 Jeg ser stadig vekk Haglöfs LIM Paclite jakker på tilbud til under tusenlappen. Dette er lette jakker med minimalt av funksjoner, så hvis du forventer å gå mye med regnjakke (f.eks. vestlandsklima) finnes det sikkert mer praktiske alternativ, men om planen er at den skal ligge mest mulig i sekken, så kan det være ett godt valg. Kan ikke si så mye om jakka siden jeg ikke har brukt den selv ennå, men for <1000,- er det uansett mye jakke for pengene, så jeg har kjøpt inn en til reservelageret. Jeg har en LIM paclite bukse som jeg har brukt siden 2005, som fortsatt er i jevnlig bruk. Jeg skal ikke påstå at den er like vanntett som da den var ny, men som just-in-case bukse på kortere turer gjør den fortsatt jobben. Det er mildt sagt litt imponerende mtp. alderen og hvor tynn disse buksene er. 1 Siter
EliO Skrevet 15. juli 2023 Forfatter Skrevet 15. juli 2023 Aleksander Jacobsen skrev (21 timer siden): Den OR-jakka har skikkelig god lufting, med glidelås nesten fra albuen ned til midje. Har tilsvarende løsning på en Klattermusenjakke, og er en feature jeg setter skikkelig pris på. Takk for svar! Eg skal prøve den jakka når eg er forbi ein Sport Outlet neste veke 👌 Siter
EliO Skrevet 15. juli 2023 Forfatter Skrevet 15. juli 2023 aico skrev (45 minutter siden): Jeg ser stadig vekk Haglöfs LIM Paclite jakker på tilbud til under tusenlappen. Dette er lette jakker med minimalt av funksjoner, så hvis du forventer å gå mye med regnjakke (f.eks. vestlandsklima) finnes det sikkert mer praktiske alternativ, men om planen er at den skal ligge mest mulig i sekken, så kan det være ett godt valg. Kan ikke si så mye om jakka siden jeg ikke har brukt den selv ennå, men for <1000,- er det uansett mye jakke for pengene, så jeg har kjøpt inn en til reservelageret. Jeg har en LIM paclite bukse som jeg har brukt siden 2005, som fortsatt er i jevnlig bruk. Jeg skal ikke påstå at den er like vanntett som da den var ny, men som just-in-case bukse på kortere turer gjør den fortsatt jobben. Det er mildt sagt litt imponerende mtp. alderen og hvor tynn disse buksene er. Takk for tips! Eg skal sjekke den ut, og halde augene opne etter salg 😉 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.