Gå til innhold
  • Bli medlem

Tegne GPS ruter


Pino

Anbefalte innlegg

Annonse

Appen OsmAnd er den beste kartappen jeg har vært borti, og den støtter dette 😊 Du kan tegne opp en GPX-rute som lagres til telefonen, og du kan endre på ruta etter at du har lagra den også. Den har også den kjekke muligheten til at ruta kan «tvinges» til å følge etter veier/stier osv. Fra OpenStreetMap om det skulle være ønskelig 😊

Og det beste av alt; du kan ha alle nettkart i XYZ-format som bakgrunnskart direkte i appen helt gratis. Fliser fra alle kartene kan også lagres offline for et område hvis det er nødvendig.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg sverger til BaseCamp. Plugg inn gps til pc og tegn opp ruter. 

 

Må presisere her. Om du ikke er kjent med BaseCamp. Ikke lag rute, men tegn spor. Når du velger "rute" funksjon kan du bare tegne opp på veier/stier. Velger du å lage spor kan du gjøre som du vil. 

Har du laga en rute og setter på "kjør", men du vil avvike litt underveis begynner gps å mase og syte om at du er ute av kurs. Med spor skjer det ikke noe. 

 

 

Endret av DenGladeVandrer
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har utelukkende gode erfaringer med Garmin Explore, men jeg har den til IPhone så hvordan den fungerer til Android vet jeg lite om. Som navnet indikerer er den selvsagt kun kompatibel med Garmin, men så er til gjengjeld Garmin en av de markedsledende aktørene idag. I Explore kan man laste ned kart og tegne opp ruter lett som en plett. Disse synkroniseres opp til klokken og brukes deretter til navigasjon på tur. Vet ikke om den kun fungerer på enkelte av Garmins produkter eller om den er allrounder. Virker ihvertfall knallbra til min Instict 2.

Endret av Skaubjønn på truger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.