Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hei, jeg ser etter bokanbefalinger med Finnmark eller Lappland som tema. Jeg er på utkikk etter noe skrevet for lenge siden(helst før andre verdenskrig) slik som "Finnmark, Russisk lappland og Nord-Karelen." av J.A.Friis, eller "Anteckningar under min vistelse i Lappmarken" av Jacob Fellman.

Etnografi, reiseskildringer, sakprosa eller faktabøker er av interesse. 

Alt som gjør romantiseringen av en mørkelagt og snødekt region enklere mottas med varme takk. 

Edited by Kent Rino
Annonse
Posted

Jeg vil anbefale deg å søke i nettbiblioteket til Nasjonalbiblioteket. Søk både på Finmark og Finnmark, og Lapland, Lappland - rettskrivningsnormene kom ikke for på begynnelsen av 1900-tallet. Du kan ikke laste ned, men lese veldig mye på skjerm. (gjelder også mye annet, selv har jeg nettopp startet på bøkene til Hans Børli (1918-1989) der mesteparten han har skrevet ligger tilgjengelig, har dog ingen ting med Finnmark å gjøre)

Øverst på siden klikker du på Nettbiblioteket og på siden du får opp kan du velge om du bare skal søke i spesifikke media (aviser, bøker, bilder...) eller i alt. Lykke til!

Nasjonalbiblioteket

• 1 year later...