Gå til innhold
  • Bli medlem

2,5 cm tykt Thermarest Z-lite kopi?


Anbefalte innlegg

Ser pakklett.no selger to Thermarest z-lite kopier.

Den på 1.8 cm er helt topp, jeg har flere av denne som er klippet opp i forskjellige størrelser til forskjellig bruk. Men den isolerer ikke allverden.

Jeg ser det finnes en som er tykkere, 2,5 cm, den virker jo ikke dum som tilleggsunderlag nå til vinteren. Noen som har prøvd det eller tilsvarende? 
https://pakklett.no/collections/liggeunderlag/products/eggkasse-2-5cm-530g

 

56CACE5E-0876-43D3-A258-F1ACA05971A4.jpeg

Endret av Marius Engelsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har vært oppe til vurdering.

Sammenleggbare underlag er praktiske, men ikke en stor nødvendighet på vinterstid om en benytter seg av bedding. z-lite sol er vel 2cm tykt og har en r-verdi på 2, så hvis det er laget av samme matriale har det kanskje en r-verdi på 2.5?

Rundt 100gram letter enn bamse extreme men det har vel en r-verdi rundt 4. Jeg har også med et par ekstra underlag, tilfeldig det oppblåsbare blir skadet. Bjikka har et sånn eggekartong fra fjellsport jeg legger dobbelt for han 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer Sandnes skrev (8 timer siden):

z-lite sol er vel 2cm tykt og har en r-verdi på 2,

 

Noe sånt, men det spørs vel hvordan tykkelsen måles.

Kristoffer Sandnes skrev (8 timer siden):

 

 

Rundt 100gram letter enn bamse extreme men det har vel en r-verdi rundt 4.

 

2,1 i R verdi på bamse.

Jeg har laget en brettbar bamse. Men det er hardt, stivt, og trekker vann i overflaten. Liker ikke bamse så godt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (9 timer siden):

Noe sånt, men det spørs vel hvordan tykkelsen måles.

2,1 i R verdi på bamse.

Jeg har laget en brettbar bamse. Men det er hardt, stivt, og trekker vann i overflaten. Liker ikke bamse så godt.

 

Det er vel oppgitt til det fra fabrikk, men er såklart tynnere i brettene.

Hvis det er tallene mammut oppgir så stemmer vel det, men det er jo oppgitt fra 1.9 til 5 i r-verdi i forskjellige nettbutikker 😂  så noe usikker på hva det faktisk er 🤷

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.