Gå til innhold
  • Bli medlem

Nedstigning til Torfinnsbu fra Nørdre Kalveholotinden


Anbefalte innlegg

Hei, 
Vi er to karer som skal gå fra Valdres Flye til Torfinnsbu via Rasletinden, Mugna, østre Kalvehøgde, Kalvehøgde og Nørdre Kalveholotinden. Vi tenker å gå ned til Torfinnsbu fra sistnevnte topp. Jeg har hørt litt ulike nedstigningsforslag så tenkte å høre litt her om noen har en favoritt? Vi har ikke med klatreutstyr. Tusen takk for hjelpen!

Mvh 

Stian Andersen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det kjempelenge siden jeg gikk til/fra Nordre Kalveholotind, men jeg fulgte bare det som så naturlig ut i terrenget. Mulig det er varder/en sti noe av veien, jeg husker ikke. Men jeg gikk alene og hadde ingen problemer med å finne veien opp og ned med Torfinnsbu som utgangspunkt (selv ikke med opptil en halvmeter nysnø på toppen den julidagen) (og uten gps).

Endret av fjellrypa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk ned derfra for noen år siden, etter å ha tatt Kalvehøgdene fra Torfinnsbu. Husker ikke nedstigninga som annet enn litt knot noen plasser, mest fordi jeg var pysete, sliten og hadde litt for korte føtter. Og at shorts ikke var optimalt i kjerret lengere nede :).

Jeg tracket ikke turen selv, men det gjorde en i turfølget, så du kan jo se her om du blir noe klokere. 

https://peakbook.org/tour/267859/Leirungskampen+m+fl+hvorav+nr+100+:-))+95-103%2F376+og+102%2F404.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.