Jump to content
IGNORED

Alfa Piggen og Alfa Bregne

sneakyowl
 Share

Recommended Posts

Liten digresjon fra "Ditt fottøy i bruk"-tråden:

Siden Alfa Drift skoene mine for andre gang ryker på elendig snøring sendes de inn på reklamasjon igjen. Tilfeldigvis så ramlet det inn nyhetsbrev-epost fra Alfa i går kveld om lansering av nye lettvekts-tursko, Alfa Piggen og Alfa Bregne som ser ut som spennende sko! Boa-snøringen har jeg litt mer trua på enn det som finnes på Alfa Drift modellen.

Sålen er noe av det jeg liker best med Alfa Drift, og siden Piggen har samme type var ikke valget så vanskelig. Forhåndsbestilte i går, så får vi se!

Hidden Content

P.S. Om du abonnerer på nyhetsbrevet deres får du en rabattkode på 20% for disse modellene.

Edited by sneakyowl

• 1 month later...

Endte med kansellering av ordren for denne gang, siden forhåndsbestillingen fikk utsendelse flyttet fra 23. Mai til 20. Juni, noe som ikke funker helt i timeplanen her...

Kommer nok til å bestille de senere uansett. Hvem har fortalt om erfaringer fra skoene allerede om de ikke er leveringsklare enda?

Med tanke på at det er samme såle som Alfa Drift har jeg troen, uten å ha prøvd. Jeg liker å kjenne "litt" av underlaget, men det er nok litt smak og behag.

Jeg har oså vurdert Bregne. Snakket med Alfa om de. Såle og vrdiningstivhet er da ganske lik Kvist. Jeg har Kvist modell 1 fra før og synes der såle er litt tynn og lite vridningsstiv.
Skal det være litt stivere er Holt neste modell. Den ligger mellom Walk King og Bregne/Kvist. Jeg liker og at det er litt feel med underlag men for meg som er tung er Kvist litt tynn. 
Så også på La Sportiva Ultra Raptor 2 Mid GTX. De har en litt kraftigere såle. Det er dog en smalere modell i front. Finnes også i wide men har ikke funnet noen som selger den her i landet.

Posted (edited)
sneakyowl skrev (På 1.6.2022 den 23.45):

Endte med kansellering av ordren for denne gang, siden forhåndsbestillingen fikk utsendelse flyttet fra 23. Mai til 20. Juni, noe som ikke funker helt i timeplanen her...

Kommer nok til å bestille de senere uansett. Hvem har fortalt om erfaringer fra skoene allerede om de ikke er leveringsklare enda?

Med tanke på at det er samme såle som Alfa Drift har jeg troen, uten å ha prøvd. Jeg liker å kjenne "litt" av underlaget, men det er nok litt smak og behag.

Snakket med en som testet prototypen og den personens feedback var å gjøre mellomsålen tykkere.

Jeg venter på at et par skal dukke opp på postkontoret de neste dagene. Da får jeg sammenlignet de med Alfa Walk King Air.

Edited by Msadian

• 3 weeks later...