Tom Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Jeg ser på DNMIs hjemmesider at Beitostølen skal ha pluss 5 grader på julaften. Det er rimelig spess, esse. Kjør debatt! Siter
Lyngve Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Ja det spørs om ikke alle disse varmekablene som ligger nedgravd i oppkjørselen til million-hyttene gjør lokale utslag på temperaturmåleren på Beitostølen Tror hytteprisene kommer til å gå rett i dass, hvis det er slik at Beitostølen blir snøfritt om 10-15 år. Siter
Yngve Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Jo-jo vær,så kaldt og vindstille,så varmt og mye vind,så kaldt.......... Skjønner ikke en dritt,her gikk det fra minus 4 og stille til +fem og vind på 1 2 3... Siter
morten Skrevet 22. desember 2006 Skrevet 22. desember 2006 Minus fire er vel ikke kaldt midt i desember vel Yngve? Er vi kommet dithen at det ikke skal mere til.... I mine barndoms år (og jeg er ikke så gammel) var 3-4 minusgrader rundt juletider nærmest for mildt å regne. - 7-8 plussgrader og fønvind var vel heller en raritet. De senere år har det blitt en vane. Siter
Stuttjukken Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Eigentleg skulle det heller vore rundt -25°C på Beitostølen i desse tider, sjølv om det ligg oppe i høgda øvst i fjellskogen (og ikkje i dalbotnen). Helsing Stuttjukken. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Jeg bryr meg ikke om hvor mange minusgrader det er i fjellet om vinteren jeg. Det viktigste er at det kommer nok nedbør til at breene ikke forsvinner. Siter
Jona Skrevet 25. desember 2006 Skrevet 25. desember 2006 Jeg bryr meg ikke om hvor mange minusgrader det er i fjellet om vinteren jeg. Det viktigste er at det kommer nok nedbør til at breene ikke forsvinner. Du mener att det kan godt være mange varmegrader i fjellet, bare det regner nok....Slik att breene ikkje forsvinner ? Siter
snilen Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Det er jo bare å gjøre det beste uta av situasjonen. Jeg ruslet en tur med Kebab(bikkja) på julaften. Da jeg gikk forbi Jesusbukta var jeg ganske god og varm i kroppen etter å ha gått over øya, så jeg tok likegodt et raskt sjøbad - helt på impulsen. Noen isbader er jeg ikke, men det var faktisk ganske deilig og forfriskende og slettes ikke avskrekkende kaldt. Noen fisket juletorsk, mens andre var utpå med kajakk. Nyt dagen som den er ! Siter
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Helt riktig, snilen. Vi var og gikk på ski på en drøyt 200m lang rundløype på Skullerud der de hadde produsert nok snø til at det var ganske brukbare forhold i dag Siter
Tom Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Skullerud, er ikke det ved Østmarka, Espen? Siter
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Jo, dessverre, så desperat blir man av denne triste, snefrie julen. Siter
Lyngve Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Snefritt eller ikke. Østmarka ruler..... Siter
yardbird Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Jo, dessverre, så desperat blir man av denne triste, snefrie julen. Men det er kanskje håp når du kommer tilbake til Trondhjem og bymarken efter nyttår? Siter
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Håb er det alltids, men akkurat nu ser det særdeles lite lovende ut. Siter
Gjest Anonymous Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Snefritt eller ikke. Østmarka ruler..... Nei, Østmarka er ganske underlegen Nordmarka og Krokskogen. Siter
Marcus Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Nei, Østmarka er ganske underlegen Nordmarka og Krokskogen. Østmarka er unik. Det samme vil jeg ikke si om Nordmarka, den samme naturen finner man igjen nesten overalt på Østlandet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.