Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt fra sport 1


Hilde 82

Anbefalte innlegg

Annonse

Prisen kommer av materialene, uten å ha sett teltet kan jeg ikke si så mye om hvilke materialer det er laget av, men jeg kan tenke meg at selve duken tåler lite, jeg ser også at det er glasfiberstenger, de er tyngre og tåler mindre enn aluminiumsstenger som brukes på dyrere telt. 
Det kan også se ut som om bunnen er en glassfiberduk, de tåler mindre og er tyndre enn bunnduken som benyttes på dyrere telt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glasfiberstenger, toler mindre, sprekk lettare opp dersom det vert slagskader på dei enn aluminiumstenger. Polyesterstoff, tyngre men kan tole ein del avhengig av kva kvalitet det er. Det kjem av på bruken, skal du bruke det i pent vær og uten for mykje vind så sikkert bra. MEN tenkt gjennom om du vil vera ein del på tur framover, i så fall kjem du heilt sikkert til å investera i eit nytt telt som er 2 hakk opp. Det kan lønne seg å gjera det med ein gong (erfaring som snakker). Både bergans og helsport har nokre rimelege modeller i 2 og 3 manns som toler ein del bruk og som er 2 hakk opp frå dette teltet. Søk på finn.no på bergans og helsport telt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

josteink skrev (1 time siden):

Glasfiberstenger, toler mindre, sprekk lettare opp dersom det vert slagskader på dei enn aluminiumstenger. Polyesterstoff, tyngre men kan tole ein del avhengig av kva kvalitet det er. Det kjem av på bruken, skal du bruke det i pent vær og uten for mykje vind så sikkert bra. MEN tenkt gjennom om du vil vera ein del på tur framover, i så fall kjem du heilt sikkert til å investera i eit nytt telt som er 2 hakk opp. Det kan lønne seg å gjera det med ein gong (erfaring som snakker). Både bergans og helsport har nokre rimelege modeller i 2 og 3 manns som toler ein del bruk og som er 2 hakk opp frå dette teltet. Søk på finn.no på bergans og helsport telt. 

 

Takk skal søke opp. Er normaka 2 Helsport jeg har. Blir litt lite til 2 stk. syntes selv dette telte var litt lavt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du ha et rimelig men bra telt, se på Helsport Breheimen serien hos xxl. De er på tilbud nå og her får du mye for pengene. Disse har silikonbelagt nylon, som er mye sterkere og mer holdbart enn de fleste andre billig-telt som har polyester duk med PU coating.

det er som med mye annet, verdt å betale litt mer for noe som faktisk holder, og som holder i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.