Gå til innhold
  • Bli medlem

Rondane uke 25 fottur?


Pernillepåtur

Anbefalte innlegg

Hei,

Planlegger fottur med telt i Rondane i uke 25. Vi kommer mest sannsynlig til å parkere på Spranget mandag ettermiddag og tenker følgende runde:

Dag 1: Spranget-Rondvassbu, camp sør for hytta

Dag 2: Topptur Storronden, tilbake til camp? Evt legge storsekkene ved stiskysset før Storronden og gå direkte fra stikrysset til Vinjeronden + Rondslottet og ned til Langgulpdalen etter Storronden? Alternativt Rondvassdalen via Rondhalsen (Veslesmeden på veien?)

Dag 3: Langgulpdalen til Bjørnhollia, camp et fint sted nær Bjørnhollia. Evt Rondslottet på veien, hvis ikke tatt på dag 2?

Dag 4: Bjørnhollia - Rondvassbu, camp sør for Rondvassbu.

Dag 5: Topptur Vinjeronden og Rondslottet hvis ikke gjort på dag 2, retur Spranget.

Jeg har aldri vært i Rondane før, og turmakkeren min har vært der for 15 år siden. Vi er begge godt vant med å være til fjells. Er dette en realistisk runde? Tar gjerne i mot tips til forbedringer og til andre ruter/stopp.

Vi har med oss 3 turvante hunder, 2 Alaska husky og 1 elghund.

Endret av Pernillepåtur
fjernet båt Rondvatnet da den ikke vil gå 2021
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk selv mye av samme ruta høsten -20. 

Parkerte ved spranget og gikk inn til Rondvassbu, valgte å gå et lite stykke til for å ta første stigning mot vinjeronden og lagde camp et lite stykke etter krysset Storronden/Vinjeronden. Her renner en bekk så god tillgang på vann.

Dag2 gikk vi over Vinjeronden og Rondeslottet, langglupdalen ned til Bjørnhollia. Vi slo camp på en liten flate før du kommer ned til Bjørnhollia, men er også veldig fint nede ved elven.

Dag3 retur til Rondvassbu og Spranget via Illmanndalen.

 

Om du ønsker en litt roligere tur ville jeg vurdert å dele opp dag 2, slik at du f.eks slår camp når du kommer ned i Langglupdalen, og tar hele dalen ned til Bjørnhollia dagen etter. Dette kommer ann på hvor god form du og hundene er i selvsagt. 

 

Alt i alt en veldig flott runde med masse fin natur. 

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roargutten skrev (8 timer siden):

Jeg gikk selv mye av samme ruta høsten -20. 

Parkerte ved spranget og gikk inn til Rondvassbu, valgte å gå et lite stykke til for å ta første stigning mot vinjeronden og lagde camp et lite stykke etter krysset Storronden/Vinjeronden. Her renner en bekk så god tillgang på vann.

Dag2 gikk vi over Vinjeronden og Rondeslottet, langglupdalen ned til Bjørnhollia. Vi slo camp på en liten flate før du kommer ned til Bjørnhollia, men er også veldig fint nede ved elven.

Dag3 retur til Rondvassbu og Spranget via Illmanndalen.

 

Om du ønsker en litt roligere tur ville jeg vurdert å dele opp dag 2, slik at du f.eks slår camp når du kommer ned i Langglupdalen, og tar hele dalen ned til Bjørnhollia dagen etter. Dette kommer ann på hvor god form du og hundene er i selvsagt. 

 

Alt i alt en veldig flott runde med masse fin natur. 

Har tenkt muligheten for å overnatte der etter stikrysset. Høres lovende ut etter din erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.