Gå til innhold
  • Bli medlem

Skjulte perler som er verdt et besøk?


Bay

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg forsøker å finne nye små eller store spennende steder å besøke, skjulte perler hvor man ikke går i kø eller hvor det er store folkevandringer.
I år så er kalenderen og kartet åpent for forslag, kunne gjerne tenkt meg en tur til Helgelandskysten så om noen har tips rundt der så kom gjerne med dem.
Jeg kan starte med to steder som har gitt meg en liten følelse av urørt natur og som har gitt meg gode opplevelser og minner.

Tur 1:
I vinter oppdaget jeg ved en tilfeldighet, med utgangspunkt fra Heidal, området Heidalsmuen/Mukampen.
Kjørte bil til Kvernbrusætrin og gikk på langrennsski til Heidalsmuen i strålende vintervær med klar utsikt til Rondane og Jotunheimen, synes dette området var en lite perle.
Ga ikke opplevelsen av villmark eller urørt natur, men likte området og utsikten til nasjonalparkene veldig godt her.

Tur 2:
Midt i fellesferien 2019 hadde jeg tre dager helt for meg i Trollsteinkvelven, nord for Glittertind.
Jeg vet ikke om det var tilfeldigheter, men jeg gikk i to fulle dager hvor jeg kun møtte 3 grupper(7 stk.) med folk når jeg var på vei ned fra noen topper. 
Forøvrig fikk jeg tatt nesten alt av 2000m PF10 topper i området, men måtte dessverre hoppe over Trollsteineggje S1 og S2 pga. solbrenthet og dehydrering.
Jeg satt på toppen av Trollsteineggje og kunne se opp på Glittertind hvor det hele tiden dukket opp folk, så der oppe var det nok kø.
Fikk en god følelse av vill- og urørt natur på denne turen.

Har du noen skjulte perler hvor man ikke går i kø som du vil dele?
:-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er perler for noen er kanskje ikke det for alle. Vi har ikke så spektakulære Insta perler å vise til her i kommunen. Men visst du liker å være aleine på tur i skog og ikke møte folk er Aurskog-Høland stedet. Mye fugl, fisk og matnyttig vilt. Fra tid til annen streifer en Bjørn forbi og Gaupa er stasjonær. Om ikke all Ulv ble tatt ut i våres kan du kanskje få høre dem også. 

Det er ikke så mye som slår å våkne i kanten av ei myr til Tranens sang og dans. Da kryper villmarka under huden på den mest blaserte. 😀

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.