Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Breheimen 2 mot MSR Elixir 2


Isak Bernstein

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe mitt første telt, ser for meg turer hvor jeg sover alene i telt, men vil ha plass til Kjæreste også.

Fant 2 rimelige romslige telt, men klarer ikke bestemme meg.

Breheimen ser veldig stabilt og fint ut men finner lite informasjon om det, det er også helårs telt i mot elixir som så vidt jeg har skjønt er en halv kg lettere. 

Har det noen av dere som har peil på noen av disse teltene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Breheimen lages av Helsport eksklusivt for XXL, det er nok derfor det er få tester av det. Jeg har ikke brukt det, men det fyller kriteriene for "telt til bruk i nordisk klima" mht ventilasjon, tett innertelt ved behov, og romslig fortelt for matlaging i ly både sommer og vinter.

Elexir har jeg ikke brukt, men Hubba Hubba som er ganske likt opplevde jeg som trekkfullt og mer plundrete å slå opp. Med mindre du vet at du skal slå det opp på trange plasser ville jeg gått for Breheimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har et Breheimen 2 telt. Det er, som @ArveS påpeker, et telt som tar mye plass. Fordelen med det er at det er god plass til 2 personer inni uten at det føles trangt (er selv 191 lang), forteltet har masse plass til både utstyr og matlaging, og det er stor avstand mellom yttertelt og innertelt, slik at kondens ikke burde være et stort problem. Teltet er enkelt å få opp i sol og regn. Det finnes ingen egen footprint til det, men jeg kjøpte en Rondane footprint som passer kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.