Jump to content

Erfaringsutveksling myggnett til hengekøye

Kristofffer

Recommended Posts

Hei. 

Jeg ønsker, som tittelen tilsier, å høre forumets erfaringer med myggnett til hengekøyebruk. Mer spesifikt lurer jeg på om et myggnett vil passe hengekøyen når den er HELT stram. 

i bildene under ser dere normalt oppsett (slapp køye) og oppsettet jeg bruker (så stram køye som mulig). Jeg har den sånn fordi jeg ikke liker å sove i bananform. Køyen min er 3 meter lang og de flest køyemyggnett sies å være omtrent så lange. Det som derimot bekymrer meg er produktbildene og videodemonstrasjonene av slike nett, som kun viser køyene i «slapt» oppsett. 

så mitt spørsmål er; Har noen testet myggnett i stram hengekøye? Hvordan funket det?

3837F5E6-CB16-4D0B-8925-9C5F3C37BE7F.thumb.jpeg.af56ae3054db684a2fba3c45cb0ead61.jpeg24A7B085-2C50-45F3-AD71-6C88F0A2F51E.thumb.jpeg.d489f0de5747f7ff158b75368345ab9e.jpeg

Eksempel på videodemonstrasjon som bekymrer meg: 

Annonse

For å begynne et sted. Hvilken hengekøye bruker du?  Det beste er å henge køyen med en viss sag for å kunne ligge diagonalt i køyen. Da ligger man mye flatere og stabilt enn i en stram køye. 
Det er dessverre ikke alle køyer som er like gode og lette å ligge diagonalt i. 

• 2 months later...

Prøvde på min TTTM Orginal, med TTTM myggnett, det funket fint med helt stram køye. Måtte løsne litt i enden(e) og legge den innforbi taufeste, men ble tett nok.

Det som ikke funket, var at duken la seg inntil køya. Det er inget system for å dra den ut, så ikke myggen stikker gjennom.