Gå til innhold
  • Bli medlem

Nordmarka


NB

Anbefalte innlegg

Hei! Har tenkt å ta meg noen overnattingsturer i nordmarka i vinter , lurer da litt på hvor det kan være lurt å starte og avslutte turen? Er litt avhengi av å bruke tog , slik jeg har forstått må jeg ta tog til enten Hakadal eller Stryken kan man da dra rett til skogs herfra?? Og vil helst prøve å gå utenom de mest brukte løypene da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge løypekartet går det løyper fra noen 100m fra stasjonene Stryken og Hakadal. På turistforeningens webside står det at stasjonen på Stryken skal tas i bruk igjen i november. Dessverre var ikke NSB i stand til å gi meg en rutetabell for vinteren da jeg spurte for 2 uker siden.

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok vurdert å ta toget litt lenger. Hopp av på grua og du har skiløypene nesten for deg selv.

databasen til skiforeningen har mange flotte løypeforslag i nordmarka. Min erfaring er holder du deg nord for Kikut slipper du å gå i kø..

MVH

Bjørn Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du noe å glede deg til. Nordmarka er flott!

Jeg har selv hatt Stryken og Bislingen som utgangspunkt for turer igjennom Normarka.

Du kan ta toget til Stryken, bære skia over til motsatt side av RV4 og starte turen der. Det er godt oppmerkede stier, burde ikke være noe problem å finne frem til startpunktet, litt stigning i starten. Det er et stort løypenett i Nordmarka slik at du er tvunget til å ha et kart med deg dersom du ikke er godt kjent. Men løypene er utrolig godt merket.

Du sier ikke noe om hvor langt du ønsker å gå, om du ønsker å gå igjennom marka eller bare ende opp igjen på Stryken og ta toget tilbake, eller om hvor mange overnattinger du kunne tenkt deg.

Du kan gjerne gå igjennom Normarka med 1 overnatting, bruke 2 dager altså. Da kan du feks. gå over Ullevållsseter og ende opp ved Sognsvann, derfra går det både tbane og buss til sentrum osv.

God tur :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.