Gå til innhold
  • Bli medlem

Hardangervidda vinter 2020


Brennern

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Annonse

Tur i mars! 

Planen var å gå kvistet Finse - Krækkja - Stigstuv - Sandhaug - Litlos - Hellevassbu - Haukeliseter. 

Ser av årets kvistekart at i mars er det kun frem til Sandhaug at det er kvistet. Siden dette er min første vintertur med telt og pulk kunne jeg tenkt meg å hatt en kvistet løype hele veien, eller mesteparten av veien. Fra Sandhaug og retning Haukeliseter er det relativt langt igjen. Jeg går i tillegg alene. 

Sitter å ser på en alternativ rute som jeg kan gå i mars på kvisting. 

Finse - Krækkja - Stigstuv - Sandhaug - Rauhelleren - Heinseter - Fagerheim. 

Jeg har satt av ca 5 gådager og ca 2 værfaste dager. 

Noen som har innspill eller bedre forslag? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennern skrev (21 minutter siden):

Tur i mars! 

Planen var å gå kvistet Finse - Krækkja - Stigstuv - Sandhaug - Litlos - Hellevassbu - Haukeliseter. 

Ser av årets kvistekart at i mars er det kun frem til Sandhaug at det er kvistet. Siden dette er min første vintertur med telt og pulk kunne jeg tenkt meg å hatt en kvistet løype hele veien, eller mesteparten av veien. Fra Sandhaug og retning Haukeliseter er det relativt langt igjen. Jeg går i tillegg alene. 

Sitter å ser på en alternativ rute som jeg kan gå i mars på kvisting. 

Finse - Krækkja - Stigstuv - Sandhaug - Rauhelleren - Heinseter - Fagerheim. 

Jeg har satt av ca 5 gådager og ca 2 værfaste dager. 

Noen som har innspill eller bedre forslag? 

 

 

Hvis du har med en pålitelig GPS enhet, og vet ruten du skal gå etter kvistingen slutter, kan du plotte ut ruten på kartet og på GPSen. Om været er fint, sikten er bra og du er fjellvant skal det gå greit å finne trygt fram. Men det er selvfølgelig en vurdering du må ta selv. Får man dårlig sikt er det utrolig godt å gå langs kvister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marius Engelsen skrev (32 minutter siden):

Hvis du har med en pålitelig GPS enhet, og vet ruten du skal gå etter kvistingen slutter, kan du plotte ut ruten på kartet og på GPSen. Om været er fint, sikten er bra og du er fjellvant skal det gå greit å finne trygt fram. Men det er selvfølgelig en vurdering du må ta selv. Får man dårlig sikt er det utrolig godt å gå langs kvister.

Har gps også, men kjenner litt på stresset ved eventuelt dårlig vær. Tror jeg utsetter det til neste tur. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whistler skrev (9 timer siden):

Gå Sandhaug - Litlos - Middalsbu og så til Valldalen istedet. Der er det kvistet.

Er dette noe permanent kvisting? Ser av DNT kvistekart at fra Sandhaug retning Litlos og / eller Middalsbu kvistes det ikke før 27 mars. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brennern skrev (1 time siden):

Er dette noe permanent kvisting? Ser av DNT kvistekart at fra Sandhaug retning Litlos og / eller Middalsbu kvistes det ikke før 27 mars. 

Jeg var litt upresis. Du må fortsatt sjekke når det kvistes, men det jeg mente var at der kvistes det til forskjell fra "konfliktområdet" mot Hellevassbu og til Haukeli.

Endret av whistler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.