Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp til å finne sommer og vinter sovepose


Dortase

Anbefalte innlegg

Jeg trenger nye soveposer men jeg sliter med å finne noe som passer meg. Jeg telter / hengekøye sommer og vinter. Så jeg innser nok at jeg sikkert trenger 2 poser. Vanskelig å finne en jeg kan bruke året rundt. Som jeg gjør med min Helsport Alta nå. Må dårlig resultat.

Har som sagt en Helsort Alta. Men den er for trang til meg. Får ikke beveget meg i den, så sliter med å sove. De 4 siste turene har jeg nesten ikke sovet, da jeg ikke får til å snu meg i den. Jeg låner også en 20år gammel -20 vinterpose av fiber. Som er så stor og tung at det ikke er noe å bære rundt på.

Jeg er 183 og 84 Kg. Jeg ønsker en sommer og en vinter pose av dun som er romslig med glidelås på høyre side. Er det under -15 så holder jeg meg inne.

Budsjett, ikke satt noe spesifikk, men ønsker noe folkelig til en familiefar. Jeg har det ikke travelt med å kjøpe så jeg kan godt vente på gode tilbud eller kjøpe brukt.

 

Jeg har sett på Warmpeace Viking. Men i lang variant får en bare med venstre glidelås.

Endret av Dortase
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Første som slo meg på vinterpose er WM Kodiak GWS. Vindtett stoff, greit i køya. temp -18c. De posene er ganske romslige. Men folkelig pris er det ikke, hvertfall ikke ny.
Spørs hvor varm/kald du vil ha sommerposen. Men fra samme merke Alpinlite eller Terralite som er litt videre poser og tåler et par minus samtidig som de ikke veier for mye. Men de er heller ikke billige.  

Jeg har også slitt noe med å sove i sovepose. SOmmern er greit da jeg kan bruke en -2 pose og så kan jeg som regel splitte øvre del å bruke den som dyne.
Men når det er ned mot null etc ble det verre siden jeg liker sove mye på mage. Jeg kosta på meg en slik, nesten.https://sierradesigns.com/backcountry-bed-700-20-degree/
MIn er eldre modell i 800 dun. Gjorde det langt enklere å sove natta gjennom enn å våkne med dovne armer som jeg ofte gjorde i vanlig pose.
Frister litt med den lettere versjon av den til sommerbruk.
Dog lages ikke dette som skikkelig vinterpose, muli design ikke passer til det. Så jeg har en vid -30 pose der men er sjelden ute når det er veldig kaldt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.