Jump to content

Recommended Posts

Annonse
Posted

På dunposer kan det være en fordel å ha et vannavstøtende yttertrekk. Hvis duna i posen blir våt mister den det meste av isolasjonsevnen, og da blir du kald. Jeg har en Exped dunpose med vannavstøtende trekk (vet ikke hva det heter), men det skal mye til før vann eller fukt trenger gjennom. Ulempen er at jo mer vanntett et stoff er, jo dårligere puster det. Du slipper ut mye fukt når du sover, og den fukta bør ikke stenges inne i dunfyllet.

• Like 2
Posted

Sover du for det meste i telt eller under tarp, så trenger du ikke GWS. Hvis du sover mye under åpen himmel, kanskje med en fjellduk over deg, så kan GWS være lønnsomt. 

Dette er et klassisk eksempel hvor du kjøper for det du gjør mest, ikke for det du potensielt sett kan finne på å gjøre.

Men på en annen side. Dukker du over et tilbud som er for godt til å avslå, så har det ikke så alt for mye å si vil jeg påstå :D

Jeg fikk denne til 5000kr, og da brydde jeg meg fint lite om det var GWS eller ikke:
https://www.oslosportslager.no/produkt/western-mountaineering-puma-gws-dunsovepose-66200cm-9752.aspx

• Like 2
Posted
16 minutter siden, tronn skrev:

Sover du for det meste i telt eller under tarp, så trenger du ikke GWS. Hvis du sover mye under åpen himmel, kanskje med en fjellduk over deg, så kan GWS være lønnsomt. 

Dette er et klassisk eksempel hvor du kjøper for det du gjør mest, ikke for det du potensielt sett kan finne på å gjøre.

Men på en annen side. Dukker du over et tilbud som er for godt til å avslå, så har det ikke så alt for mye å si vil jeg påstå :D

Jeg fikk denne til 5000kr, og da brydde jeg meg fint lite om det var GWS eller ikke:
https://www.oslosportslager.no/produkt/western-mountaineering-puma-gws-dunsovepose-66200cm-9752.aspx

Enig

Sykt billig pris. Koster vel 13 599,- i dag hos importøren