Gå til innhold
  • Bli medlem

GORE® WINDSTOPPER® i sovepose


Fotogubbe

Anbefalte innlegg

Annonse

På dunposer kan det være en fordel å ha et vannavstøtende yttertrekk. Hvis duna i posen blir våt mister den det meste av isolasjonsevnen, og da blir du kald. Jeg har en Exped dunpose med vannavstøtende trekk (vet ikke hva det heter), men det skal mye til før vann eller fukt trenger gjennom. Ulempen er at jo mer vanntett et stoff er, jo dårligere puster det. Du slipper ut mye fukt når du sover, og den fukta bør ikke stenges inne i dunfyllet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sover du for det meste i telt eller under tarp, så trenger du ikke GWS. Hvis du sover mye under åpen himmel, kanskje med en fjellduk over deg, så kan GWS være lønnsomt. 

Dette er et klassisk eksempel hvor du kjøper for det du gjør mest, ikke for det du potensielt sett kan finne på å gjøre.

Men på en annen side. Dukker du over et tilbud som er for godt til å avslå, så har det ikke så alt for mye å si vil jeg påstå :D

Jeg fikk denne til 5000kr, og da brydde jeg meg fint lite om det var GWS eller ikke:
https://www.oslosportslager.no/produkt/western-mountaineering-puma-gws-dunsovepose-66200cm-9752.aspx

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, tronn skrev:

Sover du for det meste i telt eller under tarp, så trenger du ikke GWS. Hvis du sover mye under åpen himmel, kanskje med en fjellduk over deg, så kan GWS være lønnsomt. 

Dette er et klassisk eksempel hvor du kjøper for det du gjør mest, ikke for det du potensielt sett kan finne på å gjøre.

Men på en annen side. Dukker du over et tilbud som er for godt til å avslå, så har det ikke så alt for mye å si vil jeg påstå :D

Jeg fikk denne til 5000kr, og da brydde jeg meg fint lite om det var GWS eller ikke:
https://www.oslosportslager.no/produkt/western-mountaineering-puma-gws-dunsovepose-66200cm-9752.aspx

Enig

Sykt billig pris. Koster vel 13 599,- i dag hos importøren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.