Gå til innhold
Sovjetunionen

Hvor dumt er det med dunpose til små barn?

Anbefalte innlegg

8 timer siden, a_aa skrev:

No experience whatsoever :) MEN:

Skjult lenke - logg inn for å se den

... gjør meg skeptisk. Det må da finnes bedre, enklere og mer langsiktige alternativer enn de der?! 

(Men det har visstnok hendt at jeg har tatt feil et par-tre ganger før, så mulig vi er på en fjerde her? :D 

Haha ja, jeg er også oppe på sånn tre ganger på livstidsnivå, iallfall i følge mannfolket 😅

Den tabellen der tolket jeg bare som en teit reklamegreie der de argumenterte for at dere sovepose var mye bedre enn å kle opp ungen i femti lag klær, sove med den voksne og lign. Helt ubrukelig, superamerikansk argumentering i mine øyne (jeg samsov med Emma i posen, det var helt uproblematisk helt til hun begynte p sove urolig), hva som er best her kommer jo ann på ungen. Dessuten har de åpenbart ikke skikkelige vognposer der, så det er ikke en gang med I skjemaet. 

MEN når det er sagt, det er en pose på 245 gram, laget til de første årene. Varm ned til - 7 som tåler å bli vasket. Den løser også en av de største grunnene til at jeg våkner 38 ganger i løpet av en natt med Emma, nemlig at jeg er redd hun hufser seg ut av soveposen (hvilket den lille marken gjør) og ligger og fryser. I en sånn drakt ville det ikke vært noe problem. Videre er den liten, komprimerbar og lett, hvilket jeg trenger. Tror det blir testing her. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser jo ut som en ganske kortvarig løsning, og aller først tenkte jeg at noe sånt hadde jeg hvertfall ikke giddi å investert i, men ut fra hvordan mine to sover (og sånn du beskriver din) så er det kanskje det mest praktiske de to første åra. Eldste som nå er 6 har begynt å skjønne vitsen med å holde hele kroppen inni posen, men da han var liten måtte vi ta på alt av klær uansett fordi han åla seg ut av posen samme hva + nekta åla seg pakke godt inn på kvelden da han fortsatt var varm, og våkna kald. Den kan jo selges videre når den er for liten, eller brukes av et evt barn nr 2. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sover ikke godt med små barn i telt, jeg ligger med ett øye åpent hele natten, men det er blitt bedre nå (7 og 4 år).

Jeg kjøpte mer «vanlige» barnesoveposer. Jeg pleier å kle de godt, i tilfelle de stikker en arm ut om natten.

Det er også en treningssak for de å ligge i sovepose, og det er kanskje like greit å begynne nå? Mine har fått flere turer i hagen, og brukt soveposene mye i sengen når de vil. Dette har hjulpet på til at de ligger bedre i soveposen på tur, og de er ferdig å leke og eksperimentere med snorer, strammmere, lommer, sovemaske (som ligger i lommen) og glidelås.

Det finnes ingen fasit på dette, men jeg personlig synes det har fungert bra med sovepose på denne måten.

Jeg brukte vognposen (voksi) i begynnelsen (3-4 år). Den krøp de fort ut av, og var vanskelig å bevege seg i.

Her finnes ingen fasit ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
52 minutter siden, Marius Engelsen skrev:

Jeg sover ikke godt med små barn i telt, jeg ligger med ett øye åpent hele natten, men det er blitt bedre nå.

Ja så enig så enig ass! Gleder meg til den tiden er helt over. 10 åringen er selvstelt  der.  7 åringen derimot... hele overkroppen eller bare armene,  må i den kalde årstid puttes nedi i løpet av natta x flere.... 😓

Endret av SnorreL

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider