Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Vi er tre unge menn fra Målselv som har laget en tv-serie i samarbeid med Folkebladet (lokal avis). Sjekk ut første episode hær som er en introduksjonsepisode på vårt prosjekt:

Skjult lenke - logg inn for å se den

Episode 2 er også kommet, og er en forbedring fra første episode. Her treffer vi på fiskebett, en benk som er til besvær og noen turkompiser vi skulle vært uten. Anbefales å sjekke ut:

Vi har gått i gang med et ambisiøst prosjekt hvor vi skal få fisket alle vann i hele Målselv kommune. Dette er rundt 1600 vann ut fra en uoffisiell kilde så det forklarer jo at det vil ta veldig mange år før vi har fått gjennomført det (førhåpentligvis før noen av oss er avhengig av rulator). 

I år har vi vært heldig å fått med Folkebladet på prosjektet som skal sende serien. Det vil totalt, i denne sesongen, være 8 episoder som er filmet fra våre turer rundt omkring i kommunen. De to første episodene er kommet ut og kan sees på folkebladet.no. Det vil fortsette å komme nye episoder 6 uker fremover, og de kommer ut fredags ettermiddag.

Vi har en Facebook-side hvor vi jevnlig legger ut oppdateringer, og hvor vi vil linke til hver episode når den kommer ut. Legger ved link til den så følg oss gjerne på dette prosjektet hvor vi har tatt oss godt med vann over hodet. Still gjerne spørsmål om ting dere lurer på, og vi tar mer enn gjerne i mot tips og forslag på hvordan vi kan lage serien bedre. 

Håper dere tar dere tid til å sjekke dette ut 😄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 27.8.2019 den 19.25, Tor-Erik-L-77 skrev:

Høres artig ut 😊👌🏻

Det syns vi også når vi satt igang med idéen, levde episodene opp til forventningene? 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom ikke så langt for jeg gidder ikke å sitte og stille lyden opp og ned hele tiden. Men nå får jeg jo omsider spurt noen som faktisk kan svare - hvorfor så høy lyd på musikken og så lav lyd på det som blir sagt? Når jeg stiller lyden passe på musikken så er det faktisk umulig å høre hva som sies. Blir bare mumling. (Jeg vet det er helt "etter boka" for masse tv-programmer gjør det samme, men da slår jeg av hvis ikke jeg sitter pal og glor så jeg kan lese teksten.) (Bildemessig bra så langt jeg har sett.)

Endret av Miamaria

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, Miamaria skrev:

Jeg kom ikke så langt for jeg gidder ikke å sitte og stille lyden opp og ned hele tiden. Men nå får jeg jo omsider spurt noen som faktisk kan svare - hvorfor så høy lyd på musikken og så lav lyd på det som blir sagt? Når jeg stiller lyden passe på musikken så er det faktisk umulig å høre hva som sies. Blir bare mumling. (Jeg vet det er helt "etter boka" for masse tv-programmer gjør det samme, men da slår jeg av hvis ikke jeg sitter pal og glor så jeg kan lese teksten.) (Bildemessig bra så langt jeg har sett.)

Vi har merka oss det problemet, og vi jobber med å finne en bedre løsning på det. Ett moment er at musikken ofte er mastret mens lyden på vokalen vår kun er spilt inn på en rødemic. Med andre ord, skrur vi opp lyden på vokal kan det bli mye skurring etter som kvaliteten på mikrofon desverre ikke er allverden og har da veldig lett for å ta opp bakgrunnsstøy som feks vind. Vi prøver oss frem så mulig vi skrur ned musikken så alt blir like lavt (noe som jo er den enkleste løsningen).

Takk for et veldig bra og konstruktivt innlegg. Vi setter stor pris på å få tilbakemelding på hva vi kan gjøre bedre. (forøvrig også sykt irriterende at reklame er ekstremt mye høyere enn faktiske programmer på TV). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er forresten en link til "tema-siden" for programmet hvor de to første episodene ligger og hvor de resterende vil ligge når de kommer ut. Enjoy 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Episode 3 «Den magiske kilosgrensa» er nå ute! Endelig kom vi til ett vann med større ørret. Kom gjerne med tilbakemeldinger og tanker rundt episoden og prosjektet. Sjekk den ut 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er episode 4 "Dårlig form og ødelagt primus". Dette er første blikk fra en lengre tur i fjellområdene her i Målselv. Følg oss på vår ferd opp i fjellheimen (som var tung for enkelte) og hvor vi også støtte på noen problemer underveis. Kom gjerne med tilbakemelding og del gjerne serien videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19 timer siden, frankdrebin skrev:

Martin?

Hvis du tenker på hvem av oss det var tungt for så har du helt rett i det 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er en smakebit på episoden som kommer på fredag. Sjekk gjerne ut 😄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Episode 5 er her, og her får dere se oss ta bena fatt i et panisk øyeblikk! Vi nyter fortsatt et fantastisk vær og får også fisk på kroken. Sjekk ut og del gjerne 😀😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper en del av dere har hørt om Rostadalen og Rostaelva i Målselv? Dette området er storslått og vakkert, og elven kan by på et helt eventyrlig fiske. Bli med i vår rostaelva spesial hvor Mathias og Ole-Morten har tilbringt noen dager i sommer. De får fantastisk vær og et fiske som man sent glemmer og som svært mange skulle ønske å oppleve (har vært litt misunnelig på de etter denne turen...). Dette er del 1 av to episoder av rostaelva. Virkelig verdt å sjekke ut for den som er glad i ørretfiske og elvefiske. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Del 2 fra Rostaelva ligger nå ute! Her blir det tatt en skikkelig kubbe av en ørret (som dere kan se på bildet), og flere over kiloen. Her får dere sett noen skikkelige utras og utrulig flotte fisker. Sjekk det ut 😄

received_458238861437617.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi tar selvfølgelig dette til etteretning, og vi kan alle bli bedre og mer bevisst på det (da tenker jeg også folk generelt). Det skal også sies at fisk som har vært skadet på noe vis har blitt tatt livet av. Håv vil bli med videre! Tusen takk for tilbakemeldingen fra deg 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er siste episode for i år ute! Vi avslutter året med en tur til noen vann som er lett tilgjengelig å komme seg til. Vi har med oss gjest og dette blir siste sjanse for Martin å få fiske over kiloet for å bli kvitt barten, vil han lykkes? Sjekk ut siste episode nedenfor 😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har lagt ut et klipp hvor vi oppsummerer årets sesong. Hva var årets høydepunkt? Årets nedtur? Og mye mer kan sees og høres i denne oppsummerings-episoden. Sjekk gjerne ut og kom med tilbakemelding på hva dere synes. Legger link til både Facebook video og Instagram video så kan dere velge etter hva slags plattform dere synes er best av de å se på. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider