Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt longshot, men er det noen som har erfaring med å sette ut båt på bygdin ved der MS Bitihorn ligger i opplag om vinteren? Altså å rygge henger ut på stranden der?

Slippen som MS Bitihorn bruker som brygge lar seg ikke bruke på en stund da vannstanden er for lav, men jeg er usikker på hvordan grunnen er utover da jeg har ganske tung bil.

Annonse
Skrevet

Det er ganske fast sand utover. Har sett det er kjørt biler langt ned mot opprinnelig vannstand. Men siden vannstanden er så lav så kommer du vel neppe ut i selve Bygdin med båt nå? Det er en terskel ved den gamle osen.

Skrevet

Så vidt jeg vet har MS Bitihorn avganger fra 28/06, har ikke funnet noen info om noe annet, og de har ikke nevnt noe om at de er etter skjema når jeg har mailet med dem de siste dagene.

Jeg tenker at om de kommer seg ut må jeg også gjøre det.

@LompaTenker du på sundet ute ved Bygdisheim? Ser av flybilder at det er ganske grunt der ja, men stikker ikke mer enn 30-40cm, så burde gå greit der (?)

Skrevet

PS. Koster skjorta å parkere der. Sånn til info. 

Og sandstrendene er ganske «faste». Har dundra over der flere ganger med et halvt tonn muskler mellom bena 🤪

Men ring hotellet. De vet hvem som er grunneier der. 

Skrevet
3 minutter siden, bjojor skrev:

Så vidt jeg vet har MS Bitihorn avganger fra 28/06, har ikke funnet noen info om noe annet, og de har ikke nevnt noe om at de er etter skjema når jeg har mailet med dem de siste dagene.

Jeg tenker at om de kommer seg ut må jeg også gjøre det.

@LompaTenker du på sundet ute ved Bygdisheim? Ser av flybilder at det er ganske grunt der ja, men stikker ikke mer enn 30-40cm, så burde gå greit der (?)

Ja, det er der ute. Jeg har ofte tatt en fisketur dit om våren og da er det ikke mulig å passere, men det er sikkert bra med vann nå siden Bitihorn starter opp snart.

Skrevet

@Gittiamo Er vel en parkering oppe ved Jotunheimenvegen som fortsatt er gratis tror jeg? En snau km å gå ned riktignok.

Om hestene klarer seg fint vil jeg tro en boogiehenger greier seg OK, må ikke ha hjulene uti vannet for å få den ut tror jeg.

Ref mannskapet på MS Bitihorn er det Bygdinstøga som eier grunnen der ute, så sjekker med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.