Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken jegerprøvebok bør man velge?


På Ville Veier

Anbefalte innlegg

Vurderer å ta jegerprøve, og tenker i den forbindelse at det kunne vært kjekt å gå til anskaffelse av en pensumbok. 

Men når jeg søker, kommer det opp mange forskjellige varianter/forfattere.

Skal man f.eks velge  Jegerprøven med Norges jeger- og fiskerforbundDen nye jegerprøveboka eller Den store jegerprøveboka?

Kunne noen gitt en anbefaling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Heriks skrev:

Jeg vil foreslå den nyeste utgaven av den som kursleder har lagt opp kurset etter :)

Har ikke noen konkret plan om å ta kurset enda, så det kan være litt vanskelig :-)

Lurte bare på om noen hadde kjennskap til om en av bøkene var bedre enn de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel ikke det har så veldig mye å si, så lenge du passer på å få en som er oppdatert iht endringene som ble innført i 2017, men tror alle de du linker til her er det. Tok forøvrig jegerprøven noen år før dette så jeg har ikke satt meg inn i de nye bøkene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal forhåndslese så tror jeg det spiller liten rolle. Plukk den nyeste. Det er stadig noen endringer...


Ellers finnes flere gode nettsteder du kan øve på prøven på. 

TIl selve kurset anbefaler jeg å benytte den de anbefaler ifm det aktuelle kurset da kursholder gjerne har lagt opp innholdet i forhold til en av bøkene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.