Gå til innhold
  • Bli medlem

smal bålrist


magnum_mauser

Anbefalte innlegg

Eg har tidligare brukt v-bål når eg skal lage mat på båk, har brukt våte pinner til å lage rist over bålet. Dette fungerer greit, men eg har sett på ymse videoer at folk bruker ei smal og lang rist til dette formålet. Eg anar ikkje kva desse heiter eller kor ein får kjøpt det - nokon som veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har brukt en sånn dobbel til å ha fisk eller pølser i. Da slipper vi at maten ramler i bålet og det er lett å vende maten. Kommer med lite håndtak i tre. Tror jeg har sett de de stort sett alle steder hvor de har litt utvalg av tur- og fiskeutstyr i butikk nordpå i hvert fall.

 

Ikke sikkert det var slik du mente, men det er slik vi bruker...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, magnum_mauser said:

Eg har tidligare brukt v-bål når eg skal lage mat på båk, har brukt våte pinner til å lage rist over bålet. Dette fungerer greit, men eg har sett på ymse videoer at folk bruker ei smal og lang rist til dette formålet. Eg anar ikkje kva desse heiter eller kor ein får kjøpt det - nokon som veit?

Er diverse varianter av det som @Espen Ørud nevner, men mulig du sikter til en slik en, enkel og billig fra bl.a. XXL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, magnum_mauser skrev:

Det var rister av den typen som er på nettsida Svein Tore linka til, eg såg etter. Ei smal rist som plasserast mellom f.ex to steiner, til å sette kokekar på. Det ser ut som ein må handle frå utlandet for å skaffe desse.

Biltema har en grill til 229,- hvor det følger med fire rektangulære rister. https://www.biltema.no/fritid/hage/grill/kullgrill/grill-2000018483

Da har man tre reservegriller også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.