Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaringer med "Varg Rastegaisa/Isogaisa" sko


tomslett

Anbefalte innlegg

Jeg skal Kjøpe meg nye jaktsko, og jeg har nesten bestemt meg for å kjøpe "Varg Rastegaisa" sko.

jeg har to kjenninger som har di skoen, og di er godt fornøyd. men jeg lurer på om det er noen andre som har noe positivt og negativt å fortelle om disse skoen!

jeg har tidligere hatt "ALFA Bever Pro" sko og disse var jeg meget lite fornøyd med, di varte bare 3 år, jeg smurt dem, titt og ofte, altså gitt dem godt vedlikehold. Sømmene raknet, skoen var leek. jeg er mest negativ til at di har den sømmen som går opp fra sålen på begge siden av rista, disse sømmene fikk julig under mitt bruk.

synes også at sålen var Glatt på våt stein.

Håper på noen erfarings på "Varg Rastegaisa/Isogaisa" skoen?

/ Tom

Lødingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har for så vidt god erfaring med Rastegaisa. Jeg har 2 par i forskjellig størrelser alt etter bruken, med eller uten tykk sokk.

Eneste problemet som jeg kan se er at gummien kan løsne fra læret. Mine har vært brukt mye, men selv om det løsner litt så er det langt ned til læret fra gummikanten.

En kompis av meg har et par som han måtte reparere på grunn av at læret løsnet fra gummien. Merkelig nok hadde hans par mindre gummi enn mine (det var en nyere modell). Mitt par no 1 reklamerte jeg på og fikk en avtale på å kjøpe par nummer 2 for kun 1000,- Dette paret har jeg allikevel brukt enormt mye uten noe problem.

Det er altså kjempesko, men pass på å kjøp en plass du vet du kan få god service om du får problemer. Jeg smører dem med Sno-seal, (søk på dette her på forumet så finner du mye om det) og varmer skoene veldig godt før jeg smører dem inn. ehhh.. Steikeovn er et stikkord her, men på eget ansvar. (Fant ut dette etter at jeg ble lei av hårføner og varmluftspistol)

Isogaisa har jeg ikke erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Varg Isogaisa sko, og kunne ikke vært mer fornøyd med valg av sko. Jeg har bare hatt skoa i to år, men har brukt dem veldig mye i løpet av denne tida. Jeg har ikke hatt noe problem med at gummien løsner. Selv smører jeg skoa av og til med bivoks og ellers bare med vanlig skosmøring. Dette holder skoa bra vanntette. Slitasjen på skoa har heller ikke vært særlig stor i forhold til hva jeg har opplevd med andre sko i løpet av tilsvarende bruk. Jeg synes også at skoa har godt feste selv på våt stein.

Jeg kan anbefale Varg Isogaisa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt positivt om Isogaisa tiltredes, men ver obs på at skoa kan gi gnagsår også etter lengre tids bruk. Ved bruk formar dei seg ikkje så lett rundt foten som andre lærsko kan gjera. Dette skuldast i hovudsak gummiranda. Ver difor veldig nøye på at paret passar godt ved prøving i butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.