Fedde Posted July 14, 2018 Share Posted July 14, 2018 Har en M75 teltovn til bruk i lavvo. Har hørt mye snakk om å "lage toast i askeskuffen" på disse, men aldri blitt forklart hvordan. Noen som vet? Evt noen andre tips til disse ovnene? Jeg har iallefall utvidet det runde luftehullet til ovalt, slik at jeg kan få bedre lufting hvis jeg skal brenne hardt med mye trekk, se bilde. ellers har jeg laget isolasjonsrør, men er jo ikke så hokus-pokus det da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
+Memento mori Posted July 15, 2018 Share Posted July 15, 2018 9 timer siden, Fedde skrev: lage toast i askeskuffen" på disse, men aldri blitt forklart hvordan. Noen som vet? Fyr opp oven, når du har fått masse glør, rister du litt å ovnen for å få ned aska. Ta ut askeskuffen og legg brødskiva med ost på inn. Bruke litt alufolie i bunn, så slipper du å få aske på brødet. Sett skuffen meget forsiktig inn slik at det ikke kommer noe aske som faller ned. Vent litt - ta forsiktig ut. Er det bra fyr i Ovnen går det utrolig fort å lage toast. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts