claav Skrevet 13. juli 2006 Skrevet 13. juli 2006 Er en gjeng som skal oppover i slutten av juli, noe som har erfaringer om teltplass og hvor bra fiske det er der oppe? Siter
Andre Skrevet 25. mars 2014 Skrevet 25. mars 2014 Hei. Viuvatn er privat og fiske er forbudt dessverre Siter
Stig Erik Olsen Skrevet 25. mars 2014 Skrevet 25. mars 2014 Hei. Viuvatn er privat og fiske er forbudt dessverre Er det blitt det nå nylig? Siter
Martin HJ Skrevet 25. mars 2014 Skrevet 25. mars 2014 Har v Er det blitt det nå nylig? Har vært det en stund så vidt jeg vet. Siter
Andre Skrevet 25. mars 2014 Skrevet 25. mars 2014 Alltid vært privat. Men kjenner du en av grunneierne er det ikke noe problem med en skriftlig tillatelse. Jeg har skaffa meg en i sommer da sjefen min er grunneier. Hvorfor ikke viuvatn er med i fiskekort ordningen maarfjell er pga en eier fra nummedal som setter seg på bakbeina. Veldig synd da det er ørret på opp mot 4 kilo i vannet. Siter
tjernivar Skrevet 25. mars 2014 Skrevet 25. mars 2014 Det et flust av teltplasser rundt Viuvatn. Både på Sørsiden og nordsiden ved utløpet mot Kalven. Jeg var ikke 100% klar over at det var forbudt å fiske der, så jeg ga det noen sjanser i 2012 og 2013. En kamerat av meg ga det et par dager i 2014. Total fangst for oss på disse dagene var en blank en på 650g. Altså serdelses tungfisket. Sikkert stor fisk der, men det er nok langt mellom den. Kom i prat med en reinjeger som hadde leid der oppe i 20 år, og han hadde aldri fått fisk på stang i Viuvatn. To vann i nærheten som huser greit med fisk er 1340 og 1329-tjønna sør for midten av Viuvatn. Tror de kalles Steintjønnan av de lokale. Her er det gode bestander med fisk på opp til kiloen. Knallrød i kjøttet i 1329. Ikke fult så rød i 1340. Skulle du finne på å trosse fiskeforbudet i Viuvatn, er det nok bare å trekke seg unna når du ser båt på vannet (veldig oversiktlig). Siter
tjernivar Skrevet 25. mars 2014 Skrevet 25. mars 2014 Ooops, Skulle oppover i juli 2006. Greit å sjekke når ting er postet. Men det var vel en som var ivrig på å fortelle at fisking er forbudt der kanskje Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.