Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har arctic hat, men har begrenset erfaring grunnet lite bruk. Det jeg kan si er dette: Jeg bruker str 58/L i motorsykkehjelm,tror jeg er ganske normalt tjukk i hue og kjøpte L/XL. Den virket passe til å begynne med, men hvis den blir våt virker det som den mister litt "spensten" og føles dermed større(for stor?). Hvis det ikke er stor forskjell mellom størrelsene tror jeg kanskje jeg ville valgt den minste(har ikke prøvd den). En bonus hvis man blir varm og svett er et kult vaffelmønster i panna...😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, kajakkpadler1 skrev:

Jeg har arctic hat, men har begrenset erfaring grunnet lite bruk. Det jeg kan si er dette: Jeg bruker str 58/L i motorsykkehjelm,tror jeg er ganske normalt tjukk i hue og kjøpte L/XL. Den virket passe til å begynne med, men hvis den blir våt virker det som den mister litt "spensten" og føles dermed større(for stor?). Hvis det ikke er stor forskjell mellom størrelsene tror jeg kanskje jeg ville valgt den minste(har ikke prøvd den). En bonus hvis man blir varm og svett er et kult vaffelmønster i panna...😎

Tenkte jeg bare skulle gjenta denne. Har helt samme erfaring. Spensten er dog tilbake etter ullvask :) Erfaringen ellers er veldig god. Varmer veldig godt ift. størrelsen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Lars L skrev:

Varmer veldig godt ift. størrelsen.

Jeg syns også denne luen er helt OK. Jeg bruker L og hadde hodestørrelse 60 når jeg var i millitæret for en mannsalder siden.

Selv om jeg blir varm og våt så holder luen på varmen - noe jeg syns er en veldig bra egenskap. Tørker fort. Glemte den i bilen etter en tur og da var den stiv som en stokk (is), men tørket fort igjen,

Men det er vel forskjellige modeller - jeg har denne.

10406000-Arctic_Hat_RED[1].jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av pertm
      Heisann,
      Jeg har drevet noen år med innendørs buldring (sporadisk) og har brukt et par lite aggressive "5.10" til dette. Har slitt en del med å stå stabilt på små chips, så tenkte jeg nå skulle kjøpe et par sko som var litt mer aggressive for å ta buldringen til nye høyder. Til vanlig bruker jeg 46 i sko, dvs føttene mine er ca 29.5 / 30 cm. Mine gamle "5.10" er 45 i størrelse og var sånn at jeg kunne gå rundt med de påsnøret uten smerter i timesvis.
      Etter fjellsports størrelsesguide kjøpte jeg "Shaman" skoene i samme størrelse jeg bruker til vanlig, 46. Fikk de i dag og fikk såvidt presset de på (måtte virkelig jobbe), og smertene er til de grader sånn at jeg lurer på om jeg klarer å buldre noe som helst med disse. Jeg vet at de ikke er til å labbe rundt med, og jeg klarer såvidt å stå oppreist i mindre enn 10 sekunder. Skoene klemmer aller mest på 2. og 3. tå fra stortåen. Har også lest på nettet at de vil utvide seg, men hvor lang tid tar det? Må jeg brekke meg gjennom flere uker med buldring før skoene passer? Eller burde jeg bytte de til 0.5 nr større?
      Hadde lyst å prøve ut skoene i dag, men hvis jeg skal returnere de så må de nesten være ubrukt

• Av Geir Fossnes
      Hva er "beste" hodeplagg til vandring i fjellet? (se bort i fra streng vinter)
      Ullue? type Klättermusen. Vindlue? type Klättermusen/Lowe alpine Eller? Erfaringer ønskes.
    • Av tshansen
      Jeg har gått til innkjøp av 2 stk Woolnet trøyer som er meget populær og som jeg selv ikke har alt for mye erfaring med.
      De fleste som har gjort seg erfaringer med disse produktene sverger på at det ene er bedre enn det andre. Dette har jeg nå tenkt å gjøre noe med. Jeg skal de neste månedene og året bruke disse to produktene like mye, vaske de likt (henhold til vaskeanvisning og anbefalinger fra produsent) å se hvilken som utmerker seg som "best i test" 
      Brynje Wool Thermo Shirt W/Inlay

Aclima Woolnet Crew Neck

Det ryktes at de kan krympe litt i vask, så jeg har kjøpt begge i størrelse 2XL som er en størrelse større enn jeg vanligvis bruker.
      Jeg vil se om de krymper nevneverdig, om de begynner å lukte tidlig eller en før den andre og generelt hvordan kvaliteten er ved normalt bruk. De vil bli brukt på småturer i nærområdet, lange fjellturer og motorsykkelturer i nordisk klima (behov for klær som varmer) 
      Vil poste oppdateringer i denne tråden underveis. Jeg har kjøpt trøyene for egne penger og har ingen tilhørighet til noen av produsentene.
    • Av JanneK
      Noen som har La Sportiva Tx 4 W's Fjord? Veldig usikker på hvilken størrelse jeg skal bestille på fjellsport🤔 en omtaler de som helt greie i størrelse, andre sier de er håpløse mtp størrelse.. 
    • Av Prebb
      Jeg har i "alle" år brukt netting i polypropylen fra Brynje. Disse transporterer svetten godt, og tørker fort. Nå skal jeg på en tur (med skyllemuligheter) hvor den nære omgangen med folk gjør at jeg heller ønsker å kjøpe meg noen trøyer i ull. Nettingtrøyer i ull, altså. Brynje har dette, men konkurrenten Aclima har også dette (med noe høyere andel ull).
      Er det noen som har erfaringer med begge som kan si noe om passform og funksjon? Er Aclima verdt 100-lappen ekstra, eller er det i hovedsak samme ulla (...)?

Hvis noen har noen formening om lukt-egenskapene til disse to, eller andre, så er jeg også lydhør.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.