Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg planlegger ekspedisjon til Aconcagua i desember 2017 og trenger en klatrekamerat.

Min klatrekamerat Thorleif, kan dessverre ikke komme denne gangen.

Jeg har erfaring med å planlegge fjellekspedisjoner og mountain bike ekspedisjoner til fjerne strøkk.

Har en del dokumentasjon, kontakter og priser om Aconcagua, for 2 personer uten guide, men med logistisk støtte, muldyr, transport, hotell i Mendoza m.m.

Jeg er spansk, en fordel i Argentina :-), men bor i Norge og snakker flyttende norsk.

Ta gjerne kontakt om du er interessert.

Fernando

Fernando Jotunheimen.JPG

Annapurna circuit.jpg

DSC00017.JPG

Endret av Aranando

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Dette er litt "shot in the dark", men om dun tar kontakt med denne jaren, kanskje han er den du leter etter?

westerberg.osk@gmail.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Cornelius Hjort
      Vi er 4 gutter som planlegger å gå Spitsbergen på tvers fra Agardhbukten til Isfjord radio. Prisen hos de kommersielle reiseselskapene er for stive for oss og vi ønsker å gjøre det på egenhånd. Har noen erfaringer med transport rundt på Svalbard som de vil dele? Tenker da på muligheten for å bestille dette uten at det inngår i en egen pakke og gjerne prisen man kan forvente at slikt koster.
    • Av Thomas Eliassen
      Hei, 
      Jeg er en 24 år gammel gutt fra Jessheim som har planlagt en langtur over Finnmarksvidda i fra midten av juli til midten av august.  I denne anledningen sliter jeg litt med transport, bilturen fra Kautokeino til kalmankaltio er ca. 2t. 
      Kan bor du i området, eller kjenner noen som kjenner noen som kunne bistått? Sjåføren får betalt og garantert hyggelig selskap. 
      Flyet er bestilt så jeg vil være i området fra og med 15.Juli.2018. 

Ta gjerne kontakt om du kan bistå
      Med vennlig hilsen
      En desperat villmarking. 

• Av StineRindal
      Heisann, jeg er helt fersk i gamet å ønsker å få litt tips og hjelp.
      Jeg planlegger å ta en tur til Nepal, nærmere bestemt en tur til Everest basecamp, og vurderer å ta turen opp til Island Peak.
      Jeg har aldri vært over 3000 moh før, og har null erfaring med klatring generelt, med tanke på Island peak. De ulike arrangørene krever ulike erfaringer iforhold til toppturen, men spørsmålet mitt er om noen har deltatt på denne turen og kan dele sin erfaring?
      Jeg har enda ikke bestemt 100% hvilke arrangør jeg ønsker å bruke. Men er i dialog med Ascent Himalaya. Jeg har også sett på Eco Adventures Nepal og ser at de er billigere selvom de tilbyr det samme, evt. noen andre aktører som er seriøse?  
      Hvem her har vært borti denne turen eller disse organisasjonene, og kan dele erfaringer og tips?
      Jeg reiser alene, og ønsker å delta i en gruppe, å vandre oppi fjellene aleine er uaktuelt. uansett om det kun blir å trekke opp til EBC, eller om jeg tar med Island Peak.
      Takker for svar på forhånd!
    • Av Haakon
      Er det noen som er på veg til Aconcagua nå? Jeg vet at det er en gjeng på veg ned den 27/12, men har ingen referanse på noen personer. Jeg trenger noen til å ta med en etterglemt jakke...
    • Av thomaslone
      Hei!
      Jeg har fantasert om bestigning av høye fjell en stund nå, og etter vellykket bestigning av Kilimanjaro denne sommeren har jeg fått blod på tann. Aconcagua har utpekt seg som neste mål i sikte, og jeg sitter nå med en haug av reiseleverandører og en del spørsmål og tips da jeg mangler både nettverk og ekspedisjonserfaring. Dog er jeg forberedt på å ta igjen dette med god fysikk og motivasjon 
      1. Det ser ut som det finnes to innfartsveier til foten av fjellet: normalruten og Vacas-dalen. Jeg hører at Vacas-dalen er mindre brukt og gir en flottere naturopplevelse på turen. Noen som har erfaring med disse to alternativene? Hvor stor forskjell er det? Er det verd å legge en del mer penger i turen for å oppleve Vacas-dalen til fordel for normalruten?
      2. Det finnes både norske, internasjonale og argentinske selskap som gir pakketurer til toppen. De virker og gå fra dyrest til billigst i den rekkefølgen. F. eks Hvitserk er relativt dyre (55000,-+tillatelse), men jeg ser ikke helt hva mer de har å tilby enn andre selskaper? Jarle Trå tilbyr i likhet med Hvitserk Vacas-dalen, men til 10000,- mindre. Noen som vet hvordan dette har seg?
      Jeg har funnet et argentinsk selskap som tilbyr normalruten på 20 dager inkl 2 reservedager (dag til dag programmet ser veldig likt ut som for norske aktører) som kun skal ha 26000,-+fly+tillatelse, altså ender jeg opp på rundt 40000,- totalt for hele turen. Som 21 år gammel student blir det økonomiske aspektet ved ekspedisjonen nokså relevant, og det jeg lurer mest på er rett og slett om pris i stor grad styrer kvalitet, service og erfaring ved selskapet man ønsker å reise sammen med. Link til det nevnte Argentinske selskapet her:
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      3. Jeg ser her på forumet at det tidligere år er blitt tatt initiativ til egne organiserte ekspedisjoner til Aconcagua. Er det noen som vet om en norsk gjeng som vurderer noe slikt i år? 
      På forhånd takk for alle svar!
      Thomas
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.