Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Har selv en cumulus comforter, og den er meget bra. Flotte sømmer, god fløff i duna. Men det der strikk-opplegget med de små pysete hempene er jeg ikke imponert av. Men som ren dyne er den utmerket!!:) har noen netter under denne nå. Og tror det blir ett par netter i helga også!!!:)

har en liten tanke om at mamma skal få lov å sy litt på denne slik at jeg får en quilt i stedet for dyne!:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 year later...
På 15.6.2017 den 12.51, Humbug skrev:

Min bedre halvdel anskaffet en slik forleden, og vi fikk testet den på en liten utflukt.

Kortversjonen: Supert håndarbeid og bra utforming på selve dyna, men upraktisk og dårlig opphengsløsning.

Langversjonen: 

(Logg inn for å se skjult innhold)

DSC_0037-1-768x432.jpg

Hvordan liker du quilten nå etter 1 år? Fortsatt like fluffy? :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av fjelltrolla
      Hei! 
      Jeg har blitt "influenced" av forumet her og vurderer å gå til innkjøp av en Cumulus sovepose. 
      Jeg er 168cm og normalt bygd. Jeg lurer på om jeg bør velge str S (155-173cm) eller M (170-188cm). Jeg er redd S er for kort, men M er for lang. 
      Kan noen hjelpe meg? 

• Av TorbjørnJ
      Har nå en DD hammock frontline som jeg i grunn er ganske fornøyd med, men er lei av å fryse når kulda kommer snikende. Ligger med et enkelt liggeunderlag under meg (som jo forsvkyver seg i løpet av natten, men det er en annen historie) men blir fremdeles kald.
      Tenkte først å kjøpe et liggeunderlag med høyere R-verdi, dette frister litt: https://www.widforss.no/jr-gear-traverse-core-primaloft-183x51x8.9-cm
      Men ser at flere anbefaller å heller gå for underquilt. Problemet mitt er da at det er så vanskelig å sammenligne underquilt A og B. På soveposer og liggeunderlag har man standardiserte måter å teste temperatur men dette har man ikke på underquilter.
      Ser man får en relativt rimelig sak fra Dovrefjell (499,-) og DD har en som selges for 799,- men finner som sagt bare empiriske data på disse. Synes det blir litt vel mye å legge ut 2500,- for en Eno Vulcan.
      Noen forslag/tips? Vil gjerne ha noe som tilsvarere en rating på -5'C

Vurderer nesten å lage meg noe selv, enten ved å kutte opp en dyndune og sy på ekstra stoff/hemper. Eller å kjøpe en sovepose og sy på hemper. Det er jo ikke akkurat rocket science. Det er jo bare en sovepose utenpå køye, over halve kroppen(?). Men fra tidligere erfaringer, når man tenker "dette kan jo ikke være så vanskelig" om ting man aldri har gjort før - så tar man ofte feil
    • Av Kenngu
      Er på leting etter ny pose, og har nå tenkt å investere litt. Har brukt en Mamut Kompakt mti-3 i mange år nå, og har ikke noe å klage på den enn pakkvolum og litt vekt.
      Målet er å skaffe seg en pose under 1kg, men som holder varmen for -2 inkludert lakenpose og ullundertøy. Til en overlevende pris, max 5000kr. 
      Lest og sett endel på de to som nevnt på tittelen, Rab Mythic 200 og SeaToSummit Spark 3. Med vekt på bare litt over halvkiloen og varme akkurat der jeg vil ha de, så virker det nesten for godt til å være sant. Er det noen her som har en av de eller bedre begge, som vil dele sin erfaring eller sammenligning?
      Også sett litt på Warmpeace sine poser, og vurderes også sterkt.
      Åpen for andre merker også, og stor pluss hvis de tilbyr kortere enn 180cm da jeg er veldig kort (164cm kort) Da slipper jeg å varme opp 16 cm med ekstra pose og vekt hehe

• Av ost
      Hektapåtur har fått laget en underquilt som de selger under merkenavnet Falkenberg. 
      Den har en annonsert pris på 1999,- og selges akkurat nå for 1399,- .
      Da underquilt kjøpt fra norske butikker ikke akkurat er metervare, og i hvertfall ikke dunfyllte, kastet jeg meg på muligheten og bestilte så snart jeg kunne. Det som følger er inntrykk etter første opphengsforsøk i garasjen, og ikke en eneste utenatt. 
      Litt teknisk info fra Hektapåtur
      Mål: 193 x 112 cm 
      Vekt: 792 gram 
      80/20 andedun Fp 600.
      Dwr coated ytter- og innerside.
      Oppgitt temperatur til -9, men ikke info om detter er comfort, limit eller Extreme slik soveposer merkes.

UQ-en virker godt laget, og jeg kan ikke se at dun lekker ut. 
      Oppsettet er enkelt, det er en liten karabin i hver ende som tres over opphengstauet. 

Det er langsgående strikk på hver langside og mindre strikk på hver hodeende. Disse kan strammes da det sitter en lås i hver ende av strikken. 

Så langt, alt bra. MEN: låsen på den langsgående strikken er alt for simpel. Det betyr at når man vil stramme strikken for å få UQ-en opp til køya/rompa, så gir låsen etter og UQ-en siger for langt ned mot bakken. Det samme skjer om man vil flytte plasseringen i lengderetning.
      Dette må jeg finne en løsning på. Mulig jeg bare må slå en knute på strikken før låsen. 
      Jeg gleder meg til å få prøvd denne, litt usikker på når det skjer bare...
    • Av ost
      Jeg ser at Isbjørn har lagt ut underquilt på hjemmesiden sin. En tre-sesongs og en vinterversjon, 1500 og 1800,-.
      Tre-sesongs veier 1,2 kg, og pakkes i en 30-liters sekk.

(Logg inn for å se skjult innhold)
      Hvis noen her skaffer seg slik hadde det vært strålende med en bruksrapport! 
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.