Gå til innhold
Roger_Raccoon

Bergans trillemarka erfaringer?

Anbefalte innlegg

Hei! Forumjomfru her.

Jakter på nytt telt i rimelig prisklasse!  Har et helsport storheia 4 camp og norrøna ringstind fra før men det blir altfor tungt for lengre turer.

Har funnet et Bergans trillemarka 3pers for 1400,- og håper noen kan fortelle meg om det er verdt det, egne erfaringer, samt om det kommer til å overleve helgeturer til f.eks dalene i Saltfjellet sommerstid.

Behovet ligger på 2 voksne og en liten hund. matlaging foregår under tarp eller friluft.

Takker på forhånd for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ganske sikker på at teltet mitt er et trillemarka 3p. Syntes det er et helt greit telt. Mye telt for pengene. Klarte seg helt fint i vær hvor de i lavvo hadde en kjip natt (her vil jeg dog peke en finger eller ti på de som satt opp lavvoen(e) ). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er forsåvidt 2.5 år siden jeg brukte teltet sist. Oppholder meg stort sett i en lavvo/under en presenning/i en koie. Men har ingen negative minner om det. Skal bruke det igjen i sommer, så om det ikke tåler hardt sommervær har jeg et problem ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, TheSleepwalker skrev:

Det er forsåvidt 2.5 år siden jeg brukte teltet sist. Oppholder meg stort sett i en lavvo/under en presenning/i en koie. Men har ingen negative minner om det. Skal bruke det igjen i sommer, så om det ikke tåler hardt sommervær har jeg et problem ;)

Regner med jeg tester det så snart det ankommer, ukes tid kanskje? skal gi beskjed om det er noen ugler i fotposen😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Trillemarka Lavvo 4-6 pers. Dersom kvaliteten er den samme, noe jeg vil tro den er, så er det lite å si på det teltet til den prisen. Bergans har også reparert teltet gratis, selv om det ikke var en garantisak. 

Jeg betalte forøvrig 900kr for den lavvoen. Et av de beste kjøpene mine gjennom tidene. Den brukes primært sett til festivaler, korte enkle turer og utlån. 

Under cup i kollen i 2015 var det en som tryna over lavvoen og en del av duken raknet. Sendte inn for rep, forventet regning, men det var helt gratis. Fabelaktig kundeservice av Bergans. Det eneste jeg kunne tatt dem på var at det tok litt tid, men ikke uforskammet lang tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av northern_fov
      Har planer om å dra på tur på torsdag og forsøker å finne noen som har Helinox Chair Zero eller Ground Chair på lager men finner ingen som har kort nok leveringstid eller hentebu. Skal fra søndre Vestfold til Jotunheimen, noen som vet om butikker som kan ha den fysisk på lager på vei nordover?
    • Av varmtvann
      Kom hjem i går etter fem netter i Trillemarka. God blanding av masse forskjellig vær og til tider helsikes mye knott, men veldig deilig å koble ordentlig ut etter en hektisk vår på jobb. En av tingene jeg liker med Trillemarka er at det ikke er mobildekning 😊 Denne gangen satset jeg på dagsturer fra camp i stedet for mye vandring med sekk. 
      Parkerte ved Skodøl og gikk til Grunntjenn og satte opp første camp der. Ble hengekøye denne gangen da jeg synes det kan være litt utfordrende å finne gode teltplasser i Trillemarka. Ganskje kjølig og bra med vind da jeg kom, så jeg fikk kjørt meg litt da jeg skulle sette opp den ultralette tarpen  😁

Neste dag gikk jeg en dagstur til Søtelifjell og gikk innom Madonnaen. Dette var det eneste stedet jeg så noe særlig folk, utover dette møtte jeg folk tre ganger i løpet av turen. Søkte ly i en liten bu da det kom en skikkelig regnskur. 

Dag tre sov jeg lenge da jeg hadde vært mye våken og kald om natta. Etter langsom mårrakaffe og frokost pakket jeg sammen og gikk til Vindholvatnet. Stoppa på veien ved vannet som ligger rett ovenfor Vindholvatnet (noen som vet hva det heter? Bilde nedenfor. Står ikke navn på kartet mitt.. Veldig vakkert). Hadde lang lunsjpause der. 

Satte opp camp ved Vindholvatnet. Jeg tilbrakte ettermiddagen/kvelden i sola ved vannkanten og bare slappa av. Mye fisk som hoppa. 

Dagen etter skulle jeg egentlig gå til Middagsfjellet, men samme hvor mye jeg leita så fant jeg ikke stien (ser helt uproblematisk ut på kartet, så skjønner ikke hva som gikk feil...). Til slutt kom det veldig mye regn så jeg rusla tilbake til camp. Hadde også et par ekstreme knottangrep, ett oppe ved Åsanlanglitjenn og ett ved camp. Umulig å sitte ute og drikke kaffe eller spise. 
      Dag 4 ble det tur opp på Sølandsfjellet. 

Mye moltebær.

Dag fem pakka jeg sammen veldig tidlig for å unngå å bli angrepet av en million knott mens jeg pakka. Siden jeg var nede i Sigdal relativt tidlig, la jeg inn en tur opp Høgevarde da jeg ikke har vært der før. 

Visste ikke at det var reinsdyr der, så ble ganske forbauset da jeg kom over en liten høyde og så 25 av dem 😆

Og derfra gikk turen hjem - nå føler jeg endelig at ferien har begynt 😊 planlegger nå Hardangervidda. 
    • Av Trine Elde Pedersen
      Jeg er en frostpist, noen med erfaringer på denne? Pengboka tillater ikke sovepose til tusenvis av kroner, og ser det er en del tilbud på denne nå. 
      Andre forslag til gode/greie varme poser til en studentvennlig pris? Må ikke ha den letteste posen, ryggen og beina tåler og liker litt arbeid. 
    • Av Eggesør
      Jeg skal kjøpe ny jakke og bukse. Lurer på om noen har testet ut den nye prisvinnende Bergans Rabot 365 serien?

Skjult lenke - logg inn for å se den
      Skjult lenke - logg inn for å se den

• Av Skogsstykket
      Hei folkens. Jeg er en mann på 37 som har fått smaken på tur i skog og mark denne sommeren. Jeg har vært på ett par teltturer med familien og merker at utstyret trengs en skikkelig oppgradering.. forrige tur hadde jeg 25-27kg på ryggen.. i den anledning var jeg innom Bergans butikken i Oslo i dag og han hyggelige selgeren anbefalte meg på det sterkeste denne jakken Skjult lenke - logg inn for å se den 
      jeg ble fortalt at den fungerer meget godt til turer i skog, fjell osv med gjerne en tung sekk på ryggen. Jeg har aldri hatt skalljakke før og har prøvd å lese meg opp, men det blir helt krøll av alle lag, membran, merker etc. Han anbefalte også denne som en ypperlig skijakke til vinteren. Den koster svimlende 5000kr direkte hos de, men hos outnorth får man den til 3000kr. Har noen denne jakken? Er dere fornøyde? All tips og info taes i lot med takk:)
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.