Gå til innhold
Bragvin

Mens man venter på at kongvinter skal gi slipp her i nord.

Anbefalte innlegg

1 time siden, Kjellis skrev:

Flott film :) Nå kjenner jeg at jeg virkelig gleder meg til stikke til fjells med fisketang og telt igjen :)

Takk for det :)  Ja det var akkurat det jeg også gjorde her jeg satt å se gjennom noen bilder fra fjorårets sesong, enda mye snø igjen her i nord men tida går fort ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Bragvin skrev:

Dog vinterfiske er både flott og artig liker jeg bedre sommer- og høstfiske, så mens jeg nå sitter her å titter ut vinduet og venter på at over meteren med snø ute på plena skal tine så lagde jeg en liten film fra en fisketur med fruen. Var et par dager i august å fisket på yttersiden i Troms, det resulterte i to fine ørreter på over kiloen og en på ca 5hg. 

Kanskje me sku skifta bupel ei stund :P Eg for min del kan ikkje forstå at ein lengtar etter at vinteren skal sleppe tak i byrjinga av april. SJølv sitt eg i full vårbløming og tviheld på stilongsen, og forbannar den korte vinteren :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Tessatroll skrev:

Kanskje me sku skifta bupel ei stund :P Eg for min del kan ikkje forstå at ein lengtar etter at vinteren skal sleppe tak i byrjinga av april. SJølv sitt eg i full vårbløming og tviheld på stilongsen, og forbannar den korte vinteren :P

Vinteren er fin det også, skiturer og isfiske i varmende solskinn, fantastisk naturopplevelser i fjellet hvor deler av naturen som har vært i dvale lenge kommer til liv igjen 😊  men savnet etter sommer dukker tidvis opp innimellom den nesten 7mnd lange vinteren 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
56 minutter siden, Bragvin skrev:

Vinteren er fin det også, skiturer og isfiske i varmende solskinn, fantastisk naturopplevelser i fjellet hvor deler av naturen som har vært i dvale lenge kommer til liv igjen 1f60a.png  men savnet etter sommer dukker tidvis opp innimellom den nesten 7mnd lange vinteren 1f609.png

Hehe. Sist me hadde 7 mnd med vinter var eg så lukkeleg eg visst ikkje kvar eg skulle gjere av meg. Like stas med ski i juni som i februar :P Men det skal seiast at eg ikkje har den heilt store fiskemanien.

Dog brukar eg synes det er stas når klatrefelta tørkar opp, vårsola varmar berget, utsikta i veggen går i blå fjord, grøne lier og kvite toppar, og fregnene kjem sprettande. Så for all del. Vår er jaggu fint det og :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av OleHenrik
      20+ ørret på under 24 timer. Mange fine. 
      Turen gikk fredag 03.07.2020 fra Steinkjer og østover. Fremme på kvelden og fisket i utoset nedenfor parkeringen øst i Lustadvatnet. Fikk flere fine der, men vanskelig å fiske med sluk da det var lett å bli sittende fast i gamle stubber. Sov i bilen  fredag til lørdag. Fra parkering ved Lustadvatnet gikk turen østover langs den brede grusa stien ett stykke før jeg skar mer sørover langs en liten sti. Målet var i første omgang Ragnhildholet, for så å ta ruten via Franktjønna, Langtjønna og Skjellivatnet. Skjellivatnet ga turens største på rundt 600 med flott kondisjon. Avsluttet ved Vintertjønna hvor det var stor interesse for spinner og turens nest største på rundt 500 ble den andre som ble med hjem til middag. Filmet mest denne turen og siden jeg har ferie om dagen tok jeg meg tid til å lage en liten film. Håper du vil ta en titt. 

• Av gudmundgaard
      Deler noen bilder fra et område jeg går mye i - fra Troms. Med litt trasking er man innafor Lyngsalpan landskapsvernområde, som strekker seg over flere kommuner. Jeg går i et område som ligger i en del av Balsfjord. I år har jeg rukket 8 skiturer innover, og venter bare på at vi skal få lengre dager - jo mer dagslys, jo lengre går vi. Flott område å gå med unger, her kan vi gå både korte turer og lange turer. Har som mål å dekke mer av dette området i år, mange fine turruter jeg ikke har gått ennå - både sommer og vinter. Utsikt til Russetind, Storvasstind og Piggtind. (De tre nederste bildene tatt forrige helg, det første er et påskebilde fra fjoråret) 

• Av Salmi
      Vi er tre unge menn fra Målselv som har laget en tv-serie i samarbeid med Folkebladet (lokal avis). Sjekk ut første episode hær som er en introduksjonsepisode på vårt prosjekt:
      Skjult lenke - logg inn for å se den
      Episode 2 er også kommet, og er en forbedring fra første episode. Her treffer vi på fiskebett, en benk som er til besvær og noen turkompiser vi skulle vært uten. Anbefales å sjekke ut:
      Vi har gått i gang med et ambisiøst prosjekt hvor vi skal få fisket alle vann i hele Målselv kommune. Dette er rundt 1600 vann ut fra en uoffisiell kilde så det forklarer jo at det vil ta veldig mange år før vi har fått gjennomført det (førhåpentligvis før noen av oss er avhengig av rulator). 
      I år har vi vært heldig å fått med Folkebladet på prosjektet som skal sende serien. Det vil totalt, i denne sesongen, være 8 episoder som er filmet fra våre turer rundt omkring i kommunen. De to første episodene er kommet ut og kan sees på folkebladet.no. Det vil fortsette å komme nye episoder 6 uker fremover, og de kommer ut fredags ettermiddag.
      Vi har en Facebook-side hvor vi jevnlig legger ut oppdateringer, og hvor vi vil linke til hver episode når den kommer ut. Legger ved link til den så følg oss gjerne på dette prosjektet hvor vi har tatt oss godt med vann over hodet. Still gjerne spørsmål om ting dere lurer på, og vi tar mer enn gjerne i mot tips og forslag på hvordan vi kan lage serien bedre. 
      Håper dere tar dere tid til å sjekke dette ut 😄
    • Av Fiskeren Jonny
      Da jeg har en tur under planlegging tok jeg med guttungen og stakk innom den lokale fiskesjappa i byen. Planen var å se på litt fiskeutstyr og få litt tips.
      Vi endte opp med at guttungen plukket ut litt sluker for fiske i ferskvann.
      Det ble følgende sluker:
      Møreungen Nordlys 7 gr.
      Møreungen Nordlys 12 gr.
      Møresilda 6 gr.
      Stingsilda Holo 7 gr.
      Søvik sluken 8 gr.
      Vibrax Blue Fox 6 gr.
      Se bilde!
      Noen som har erfaring med disse?

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.