Jump to content

Dovrefjell Backpacker pro Gapahuk

rayun

Recommended Posts

Jeg har fra før en Backpacker 1 som jeg ser begrensningene med, men som jeg likevel liker svært godt. Jeg bruker denne gapahuken på mange forskjellige turer.

WP_20140531_009.jpg

Bl.a. liker jeg den store åpningen og den relattivt gode høyden.

Men så ser jeg at Magasinet har en større utgave av et annet merke. Dovrefjell Backpacker pro.

https://www.magasinet.no/resampler.aspx?type=big&src=30323.jpg

Så da spør jeg dere, er det noen av dere som har noe kjennskap til denne utgaven, eller kanskje har den og kan komme med noe info på godt og vondt?

Annonse
13 timer siden, rayun skrev:

Jeg har fra før en Backpacker 1 som jeg ser begrensningene med, men som jeg likevel liker svært godt. Jeg bruker denne gapahuken på mange forskjellige turer.

WP_20140531_009.jpg

Bl.a. liker jeg den store åpningen og den relattivt gode høyden.

Men så ser jeg at Magasinet har en større utgave av et annet merke. Dovrefjell Backpacker pro.

https://www.magasinet.no/resampler.aspx?type=big&src=30323.jpg

Så da spør jeg dere, er det noen av dere som har noe kjennskap til denne utgaven, eller kanskje har den og kan komme med noe info på godt og vondt?

Hei R.  Jeg synes nok at Magasinets ser ett hakk hvassere ut, pga utspringet.  Jeg har brukt en lignende i mange år, men laget også der en baldakin slik at det ikke regnet og snødde inn.  Siden en ikke var lang nok til å gå ned på begge sider, sørget jeg for at vindsiden var dekket.  Ellers er det synd at stengene er så tunge.

• Like 1

Ja jeg også¨synes den ser fornuftigere ut. På mitt bilde er jeg nødt til å ligge sånn som soveposen min er lagt når jeg bruker denne på overnattingsturer. Det går forsåvidt greit, men både hode og fotende av posen er borti duken når jeg en sjelden gang retter meg ut i løpet av natten. 

På bilde fra magasinet ser jeg riktignok at fyren ligger noe diagonalt, men den er uten tvil mye romsligere enn min Backpacker 1. Jeg har jo en slik kompinert  Poncho/Tarp sak og med den i tillegg må det jo bli helt supert:-D 

Stenger er som du sier tunge, men jeg har vurdert å kjøpe DAC stenger og tilpasse lengde etter de glassfiberstengene som originalt følger gapahuken.

Og som sagt så er det noe med gapahuk konfigurasjonen som tiltaler meg og jeg skulle gjerne gått helt over til den og solgt alle teltene mine.

• Like 1