Gå til innhold
rayun

Dovrefjell Backpacker pro Gapahuk

Anbefalte innlegg

Jeg har fra før en Backpacker 1 som jeg ser begrensningene med, men som jeg likevel liker svært godt. Jeg bruker denne gapahuken på mange forskjellige turer.

WP_20140531_009.jpg

Bl.a. liker jeg den store åpningen og den relattivt gode høyden.

Men så ser jeg at Magasinet har en større utgave av et annet merke. Dovrefjell Backpacker pro.

Skjult lenke - logg inn for å se den

Så da spør jeg dere, er det noen av dere som har noe kjennskap til denne utgaven, eller kanskje har den og kan komme med noe info på godt og vondt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, rayun skrev:

Jeg har fra før en Backpacker 1 som jeg ser begrensningene med, men som jeg likevel liker svært godt. Jeg bruker denne gapahuken på mange forskjellige turer.

WP_20140531_009.jpg

Bl.a. liker jeg den store åpningen og den relattivt gode høyden.

Men så ser jeg at Magasinet har en større utgave av et annet merke. Dovrefjell Backpacker pro.

Så da spør jeg dere, er det noen av dere som har noe kjennskap til denne utgaven, eller kanskje har den og kan komme med noe info på godt og vondt?

Hei R.  Jeg synes nok at Magasinets ser ett hakk hvassere ut, pga utspringet.  Jeg har brukt en lignende i mange år, men laget også der en baldakin slik at det ikke regnet og snødde inn.  Siden en ikke var lang nok til å gå ned på begge sider, sørget jeg for at vindsiden var dekket.  Ellers er det synd at stengene er så tunge.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg også¨synes den ser fornuftigere ut. På mitt bilde er jeg nødt til å ligge sånn som soveposen min er lagt når jeg bruker denne på overnattingsturer. Det går forsåvidt greit, men både hode og fotende av posen er borti duken når jeg en sjelden gang retter meg ut i løpet av natten. 

På bilde fra magasinet ser jeg riktignok at fyren ligger noe diagonalt, men den er uten tvil mye romsligere enn min Backpacker 1. Jeg har jo en slik kompinert  Poncho/Tarp sak og med den i tillegg må det jo bli helt supert:-D 

Stenger er som du sier tunge, men jeg har vurdert å kjøpe DAC stenger og tilpasse lengde etter de glassfiberstengene som originalt følger gapahuken.

Og som sagt så er det noe med gapahuk konfigurasjonen som tiltaler meg og jeg skulle gjerne gått helt over til den og solgt alle teltene mine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av ost
      I anledning av at Byggforskserien fyller 60 år (for uinnvidde er Byggforskserien en serie publikasjoner som sier noe om hvordan man kan bygge bl.a. hus) har SINTEF utgitt en jubileumsanvisning for gapahuk:
      Til ettertanke.
    • Av StineHV
      Har du opplevd orrfuglleik noen gang? Jeg gjorde det for første gang nå i helgen og vil anbefale alle og enhver å få med seg dette minst en gang i livet. Helt rått å våkne midt på natta til leiken og å se over 30 orrhaner som "sloss" om hønenes oppmerksomhet VÅR!
      Var for mørkt til å få fanget hanene på film med mobilen, men lyden sier alt. Skru opp lyden
    • Av Tor inge
      Navn: Camp adventure. Shelter (6)
      Kategori: Medlemmenes egne videoer (friluftsliv)
      Dato lagt til: 2016-08-28
      Innsendt av: Skjult lenke - logg inn for å se den

Shelter, Adventure of Norway.
      (Gapahuk.)

• Av Tor inge
      Shelter, Adventure of Norway.
      (Gapahuk.)
    • Av EvenAug
      Jeg slenger meg på trenden med å dele turrapporter her på forumet.

Gapahuk (Ringkollen) - 18.05.2013
      Jeg starter med en liten spontan overnattingstur jeg kom hjem fra i går. Jeg var hjemme hos foreldrene mine for å feire 17. mai. Tilfeldigvis ble det nevnt at skiforeningen har satt opp en kjempeflott gapahuk på et utsiktspunkt i marka, noe som naturligvis trigget turlysten. Jeg fikk lånt litt utstyr her og der av familien da det meste av mitt eget ligger hjemme i Oslo. Reconpacken ble fylt til randen av "kjekt og ha luksus" og elghunden ble motvillig med.

Da jeg kom opp svermet det med mygg, så jeg var kjapp til å fyre opp bålet - og borte ble myggen.

Utsikten er ihvertfall ikke noe å klage over:

Frokost og kaffe rakk jeg før jeg vendte hjemover med en dag mindre å lese til eksamen på

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.