Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som kan hjelpe meg?


Anbefalte innlegg

Hei hei

Jeg titter litt rudt på nettet etter liggeunderlag, ogv det er så mye forskjellig at jeg nesten må spøre noen med erfaring.

Jeg skal kjøpe liggeunderlag til min sporty sambo, og dette er kriteriene jeg har sett for meg:

  • Knallgod isoleringsevne. Skal kunne ligge ute midtvinters.
  • Lang (og gjerne brei), han er 188 cm. (Mammut light pump Mat Exp er på 187, men betyr dette hele lengden?
  • Vekt, men om noen mener Exped Downmat er verdt å bære ekstra for så kan jeg tro på det.
  • Gjerne lite støy (leste Therm-A-Rest bråker en del)
  • Pris, evt med pumpe spiller også en liten rolle i det hele.

Noen gode erfaringer som kan deles? Og evt hvor jeg kan få bestilt på nettet?

Tusen takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Exped downmatmer supre. Til han trenger du LW versjonen som er lang og bred. Om du skal ha 7 eller 9 cm tykkelse er det vel delte meninger om. Jeg har 9 cm mestmfordi 7 ikke fantes da jeg kjøpte. Kan evt kjøpe ultralight utgaven,  da er ikke vekt så ille. Har ikke den selv men synmat ultralight. Hatt i 4 år og det har ikke punktert en eneste gang selv om bikkja har tråkket en del på det. Men ultralight versjon av downmat koster en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Exped Downmat og Therm-a-Rest NeoAir Xtherm er helt supre underlag.

Begge kommer i store versjoner. Exped har betegnelsen LW(Long, Wide) for sine store underlag, og Therm-a-Rest har Large, med både mumieform og rektangulær form.

 

Dowmat XP og UL leveres med Schnozzle bag som er en av de raskeste og enkleste måtene å blåse opp en madrass på. På Exped underlagene med innebygget pumpe er du avhengig av et adapter for å kunne bruke Schnozzle bag.

Therm-a-Rest har også mulighet for en liten pumpepose, men denne løsningen kjenner jeg ikke så godt til.

 

Jeg mener samboeren din vil bli fornøyd med begge alternativer. Jeg ville vurdert Exped Downmat XP LW, eller Therm-a-Rest NeoAir Xtherm Max Large.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.