Gå til innhold
  • Bli medlem

FISKE I VEO


gjende

Anbefalte innlegg

Jeg er blitt fortalt at folk har opplevd godt ørretfiske i Veo. De gangene jeg har vært ved elva, har den gått grønn og grumset, naturlig nok, når man vet hvor den kommer fra (da snakker jeg om elva i Veodalen - den føres jo derfra over til Tesse, mens Veo nedafor overføringstunnelen dannes vanligvis av kun sidebekker, og har glassklart vann på sin ferd mot Sjoa) .

Men det er altså det grumsete strekket i Veodalen jeg lurer på om noen her har erfaring fra. Ettersom det er en breelv, antar jeg vannet har omtrent samme konsistens hele sommeren, og at temperaturen holder seg lav - men allikevel hevdes det at det er bra ørretfiske der. Skryt eller fakta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

Jeg har også hørt at det skal være være en del ørret i elva i dette området, men også at kvaliteten på fisken ikke er helt topp. For et par år siden var jeg en tur nedom elva like ovenfor der den forsvinner i tunnell, og tok noen få kast med fluestanga uten å se eller kjenne noe - men det skjer jo titt og ofte både her og der :wink: - jeg var på vei til noen fjellvann som dro meg, så det var ikke lange stunden jeg ofret på Veo.

Elva ser imidlertid fristende ut innover dalen, og jeg kunne godt tenke meg å prøve igjen hvis det kommer info som indikerer at det er håp i slengende fluesnøre.

Veo nedenfor tunnellinntaket har imidlertid fisk av flott kvalitet - den er ikke stor, men i fin kondisjon og fantastisk på smak. Problemet er tilkomsten, elva går i juv og ur og krever noen steder nærmest

rapellering for å komme ned - ikke er jeg noe særlig til fjellklatrer, og med fluestang i handa blir det ikke enklere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.