Gå til innhold
Nils Martin

Knekt stangledd på gammelt Helsport Rondane 3

Anbefalte innlegg

Har knekt et stangledd til mit gamle Helsport Rondane 3 i helgen. Teltet er 17 år gammelt og det er første gangen noe ryker på dette teltet. Stangleddet røk (med noe ekstra belasting når min sønn skulle få stangen ut av den røde plastfoten/holderen under teltet...) på to plasser i et lite smell når vi demonterte det i morges. Samme ledd har mao samtidig sprukket på to plasser... Mitt spm er: er det nooen poeng at skifte kun et ledd (gjør det sjelv) på et så gammelt telt? Hvor kjøper jeg rett ledd? Er dette vanlig? Noen annen som har slike erfaringer?

Mvh Martin

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Send en mail til Helsport.

Tipper det er stor sjanse for at de sender deg ett nytt stang ledd :)

Fikk reparert ett telt og da byttet de ut noen bøyde stangledd free of charge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Frode´n
      Hei!
      Trenger en teltstang på ca 176cm som kan bøyes til ca 70cm. (Frode´n har sydd tunellhundetelt  )
      Har prøvd noen 5mm glassfiberstenger fra et gammelt telt, men de knekker litt for fort.
      Noen som vet om noe som kan brukes til dette? Noe som er bøyelig nok...
      (Trenger ikke å være akkurat på lengde. Kan kappe selv.)
    • Av Walle
      Hei godtfolk. 
      Jeg kjøpte en Haglöfs softshell bukse for en tid tilbake som jeg har blitt utrolig glad i og som brukes til alt av aktiviteter. Det være seg fra aktiviteter i slalåmbakken til gymsalen. 
      Det siste viste seg å være en dårlig ide.. trodde først jeg hadde brent/svidd buksa, men er ganske sikker på at den kanskje ikke tålte at jeg sklei bortover gulvet men vi spilte impuls-innebandy 😂

Så for å redde stumpene av denne fantastiske buksa, håper jeg det kan sys på noen lapper av passende stoff/materiale på begge knærne slik at nåværende hull dekkes, og at den er rustet for nye utfordringer. 
      Spørsmålet er derfor om noen har tips til systue eller lignende som har peiling på slikt, og som dermed kan utføre arbeidet beskrevet arbeid?
      Var i kontakt med en lokal systue, men ble ikke overbevist om å kle av meg buksa og overlevere den til dem for utbedring.. Så håper noen av forumerene har noen tips 🙃
    • Av qwer993
      Forbruket av sitteunderlag og liggeunderlag i skum har vært litt for høyt. Enten blir de gjennomhullet i lyngen så de lekker, eller så blir de revet opp av kvist og grener i tett skog.
      Det er bare å påføre limet midt nede i sprekken. Dersom det er revet bort litt skum så det er et hull, eller om det blir en grop, så lar det seg fint fylle med lim også. Smeltelimet smelter sammen med selve skummet, slik at det blir en skikkelig sveis som blir helt tett.
      Limet er varmt så det er lurt å bruke hansker for å kunne stryke bort lim.
      Før liming:

Etter liming:

Oversiden:

• Av zimwalker
      Tråkket instinktiv på min Hilleberg 10 UL tarp i dag da vinden truet med å stikke av med den. Glemte at jeg hadde ispigger på. Det ble flere hull.
      Lappe med "duct tape" eller "spinnakertape" - på begge sider, hva er best?  (har begge typer tape liggende)
      Ev dette: Tear-Aid Repair Kit.... Skjult lenke - logg inn for å se den
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.