Gå til innhold
  • Bli medlem

surtningssue Normalrute eller nede i dalen?


Phaser

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg vil anbefale og ta ruta som går opp først og gå dalen tilbake. Gikk opp dit for et par år siden og du får fin utsikt med å ta mange hlydemeter med en gang. Du vil få litt klyving med å gå opp i lia ned en gang,men ikke noe som er veldig vanskelig. Vanskeligere å gå det nedover igjen. Dalen på vei tilbake er veldig enkel og grei å gå. Fin og grei sti. Du går ned veldig mange høydemeter først og får en grei vandring tilbake i "flat dal" i et par timer til slutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er flere muligheder, og jeg vil ikke forsøge at anbefale den ene frem for den anden, men jeg kan fortælle, hvad jeg selv har gjort, og det var en fin tur. Fra Memurubu fulgte jeg stien mod Besseggen/Gjendesheim og mod Glitterheim omtrent til, hvor de deler sig på ca. 1400 m.o.h.. Fra højde 1452 kan man evt. nyde udsigten mod Russvattnet. Herfra gik jeg nord om Hesttjørnet 1473 og videre ind gennem Hestdalen. I østsiden af Raudhamren 1893 lå der en stor snefonn, som jeg måtte gå op. I sadlen nord for Raudhamren ramte jeg et spor, som jeg fulgte resten af vejen til toppen. Ned igen fulgte jeg sporet hele vejen ud over ryggen af Raudhamren og helt ned til Memurubu. D.v.s. jeg gik slet ikke nede i Memurudalen hverken frem eller retur. Hvis man går ned der, hvor jeg gik op, kan man spare kræfter ved at lave glissade ned ad snefonnen til Hestdalen (pas på!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.  På grunn av svært usikre værprognoser og det at jeg ikke kom meg opp på fjellet før 19.30 på fredag gjorde at jeg gikk Leirungsdalen-Svartdalen-Gjendebu istedenfor.  For se om jeg får til noe litt senere, litt bedre planlagt :)  Var en del snø enda i området så kanskje greit å vente litt uansett, Været på løsrdag var jo fint til greit likevell da men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.