Gå til innhold
  • Bli medlem

Alternativ til Jotunheimen?


fullfart

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å utfordre meg selv til en flerdagers alene i Jotunheimen, og skal i utgangspunktet dra til Fondsbu om en uke. Det er flere år siden jeg har gått med sekk i fjellet, men jeg er rimelig godt trent kondismessig (løper halvmaraton) så er forbedret på at dette skal gå fint, selv om det å gå langt med sekk vil bli en overgang den første dagen. Er gammel speider, så har mye erfaring, bare at den ikke har blitt like mye brukt de siste årene.

 

Nå er det jo imidlertidig mye snø i fjellet, og jeg vurderer å legge om ruta. Eller finne et annet område. Har noen noe gode tips? Vil helst innom betjente hytter, for skal gå uten mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er ett forslag, Jeg har gått en lignende versjon av denne forrigje uke. Starta på golidalshytta og avslutta på hjerkinn(ca 180km/9 dager) Da fikk jeg noen dager med ubetjente hytter først, så noen dager med selvbetjente og avslutta med betjente hytter, 3 retters middag og varm dusj. Rene luksusen :D For og få det mere utfordrende kan du jo ta diverse toppturer og versjoner av den klasiske trekanten i rondane. 

 

https://www.dntoslo.no/aktiviteter/vis/811906/

(tenker da på ruta, ikke fellesturen)

 

For og se ruta lengre sør, kan du søke på rondanestien:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.