Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å ta noen toppturer nå i helgen 13-14. september. Er det snø eller is på toppene nå :?:

Aktuelt turmål er Surtningssui på 2368 m, men hvis det er for mye snø der oppe vil jeg kanskje heller prøve på noen lavere 2000-meterstopper, eventuelt noen 1900-meters topper i Hemsedal.

Her jeg sitter har det vært mildt den siste tiden, så jeg er interessert i ferske rapporter. Det snødde jo mye i august, men det har vel smeltet nå :?:

Annonse
Skrevet

Sist helg var jeg på Smørstabbreen, og da var alle tindene jeg kunne se derfra helt snøfrie, bl.a store Smørstabbtind og øvrige topper rundt breen, Fanaråken, Tverrådalskyrkja og Hestbrepiggane. Tror ikke det har kommet nysnø i mellomtiden. Du kan bl.a. gå inn på hjemmesiden til Turtagrø og se webkamera mot Skagastølstindane (det er for tiden uskarpt bilde), og der ser det bra ut:

http://home.loopme.com/turtagro/sites/turtagro/webkamera.cfm

Nysnøen som kom i august har nok stort sett smeltet bort.

Nils

Skrevet

Jeg var på en topp i Nord-Fron i går kveld, og kunne se rett mot Besshø, Nautgardstind og andre topper deromkring, og såvidt jeg kunne se fantes det ikke snø i det hele tatt (litt vanskelig i kveldslyset)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.