Gå til innhold
  • Bli medlem

Snø på toppene ?


Erling

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å ta noen toppturer nå i helgen 13-14. september. Er det snø eller is på toppene nå :?:

Aktuelt turmål er Surtningssui på 2368 m, men hvis det er for mye snø der oppe vil jeg kanskje heller prøve på noen lavere 2000-meterstopper, eventuelt noen 1900-meters topper i Hemsedal.

Her jeg sitter har det vært mildt den siste tiden, så jeg er interessert i ferske rapporter. Det snødde jo mye i august, men det har vel smeltet nå :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist helg var jeg på Smørstabbreen, og da var alle tindene jeg kunne se derfra helt snøfrie, bl.a store Smørstabbtind og øvrige topper rundt breen, Fanaråken, Tverrådalskyrkja og Hestbrepiggane. Tror ikke det har kommet nysnø i mellomtiden. Du kan bl.a. gå inn på hjemmesiden til Turtagrø og se webkamera mot Skagastølstindane (det er for tiden uskarpt bilde), og der ser det bra ut:

http://home.loopme.com/turtagro/sites/turtagro/webkamera.cfm

Nysnøen som kom i august har nok stort sett smeltet bort.

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.