Gå til innhold
  • Bli medlem

snø i dag 27. april?


REJOHN

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å ta turen innover på fredag. første turen (normalt i mai) går ofte på snø omtrent fra Fossebekken.

 

Med det været vi har nå, så smelter det en god del, problemet kan være nettopp Fossebekken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har planer om å ta turen innover på fredag. første turen (normalt i mai) går ofte på snø omtrent fra Fossebekken.

 

Med det været vi har nå, så smelter det en god del, problemet kan være nettopp Fossebekken.

 

Skal opp til Lyseknuten i kveld så kan se hvordan det ser ut der stien går inn. På torsdag var det lite forskjell fra bildet jeg tok for en drøy uke siden. Bør nok belage deg på enten en litt skummel snøbro over Fossebekken eller at det er såpass mye vann at det går godt over skoene. Men litt våte føtter går jo bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smeltet mye siden forrige torsdag ved stien inn til Blåfjellenden, men er fortsatt snø i første kneika.

 

Her er bilde sett fra toppen av Lyseknuten. Stien til Sandvatn går under her.

 

post-13206-0-70591500-1433920059_thumb.j

 

Er fremdeles endel snøbroer som holder når en kommer over 800 moh, men bekkene begynner å åpne seg mer og mer nå. Mye forskjell på åpne bekker også siden forrige torsdag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smeltet mye siden forrige torsdag ved stien inn til Blåfjellenden, men er fortsatt snø i første kneika.

 

Her er bilde sett fra toppen av Lyseknuten. Stien til Sandvatn går under her.

 

 

 

Er fremdeles endel snøbroer som holder når en kommer over 800 moh, men bekkene begynner å åpne seg mer og mer nå. Mye forskjell på åpne bekker også siden forrige torsdag.

Det blir spennende å se hvordan det er innover. Det er som regel snø øverst i Oleskaret omtrent til juli, og ofte er det snø lengre nede de første turene. Det tyder på at det ikke elt for mye snø.

 

Men over Stutaheia blir det nok ikke snøfritt denne uka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på Hallbrekknuten i går. Bra med snø fra 700 moh og oppover.

 

post-13206-0-42653000-1434095701_thumb.j

Bildet viser første delen av ruta mot Blåfjellenden sett fra andre siden av dalen.

 

 

 

Vi krysset Nonsbekken 2 ganger, ene gangen på solid snøbro og andre gangen på is. Denne ligger på ca 850 moh.

post-13206-0-96514500-1434095875_thumb.j

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har smeltet mye siden forrige torsdag ved stien inn til Blåfjellenden, men er fortsatt snø i første kneika.

.

Jeg var en prøvetur innover i dag. Og du hadde helt rett. Det var snø i første bakken. Nesten helt nede ved veien.

Det hadde gått greit å gå innover om bare bakfoten hadde hengt med. Snøen var grei å gå på, selv om jeg hadde noen "gjennomslag".

Det var ikke nødvendig med trugene.

Men det er nesten skiføre fortsatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.