Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling av regntøy ønskes


hgmann

Anbefalte innlegg

Hei. Ønsker anbefaling på regntøy til å ha på lur i sekken tilfelle været slår om. Kjekt om det kan pakkes lett og bør holde det verste regnet unna. Mest aktuelt på helgeturer i skog / snaufjellet. Ellers lurer jeg på om regnponcho har noe for seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk av poncho har jeg ingen erfaring med, men jeg har brukt regntøy fra Marmot i snart 12 år på (nesten) alle mine turer. Det er regntøysettet PreCip, og det har fungert svært godt mht å takle regn og vind på alt fra dagsturer til flerdagsturer i skogen og på høyfjellet.

 

Synes dette regntøysettet har en fin kombinasjon av lav nok vekt, slitestyrke og en rekke gode detaljer som stormklaff, utlufting under armene og en god, justerbar hette. Jakka og bukse i størrelse large veier henholdsvis 357 og 249 gram.

 

Link: http://www.outnorth.no/no-marmot/precip-jacket-s-dark-ink.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk av poncho har jeg ingen erfaring med, men jeg har brukt regntøy fra Marmot i snart 12 år på (nesten) alle mine turer. Det er regntøysettet PreCip, og det har fungert svært godt mht å takle regn og vind på alt fra dagsturer til flerdagsturer i skogen og på høyfjellet.

 

Synes dette regntøysettet har en fin kombinasjon av lav nok vekt, slitestyrke og en rekke gode detaljer som stormklaff, utlufting under armene og en god, justerbar hette. Jakka og bukse i størrelse large veier henholdsvis 357 og 249 gram.

 

Link: http://www.outnorth.no/no-marmot/precip-jacket-s-dark-ink.php

Takk, den skal jeg sjekke ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Mest aktuelt på helgeturer i skog / snaufjellet. Ellers lurer jeg på om regnponcho har noe for seg?

 

Poncho kan i alle fall vera ein interassant oppleving i medvind. Men ikkje noko eg vil anbefale dersom du er avhengig av å sjå kvar du plasserer føttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.