Magnus B. Birkrem Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 Hei alle! Skal gå til innkjøp av ny skalljakke og trenger hjelp i jakkejungelen. Kriterier: - gore tex eller annen lignende membran - må ha avtagbart snøskjørt - må være slitesterk - må ha luftelommer (f.eks i armhulen etc) - ikke koste mer enn 3000 (kan gjerne bestille fra ebay eller utlandet) Bruksområde: - klatring i høyfjellet (storen etc) - isklatring - toppturer vinterstid. - tinderangling i alle årstider Takk for alle svar! Mvh Magnus Siter
borgern Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 Ta en titt på Bergans Isogaisa. Har membran, avtagbart snøskjørt(kan fjernes og så kan jakka kobles sammen med Sirdal bukse), har lufting under armene, 3 lags med Dermizax NX membran(sies å puste bedre enn andre). Koster vel fra ca 2800 på nettbutikker. Hette er og tilpasset hjelmbruk. Siter
Espensa42 Skrevet 10. september 2014 Skrevet 10. september 2014 Vil slå et slag for denne; http://www.stormberg.com/no/stetind-3-lags-jakke-hoved-32402.html#17939 - som tilfredsstiller kravene dine, etter hva jeg kan se. Kan ikke si så mye om slitestyrke da jeg bare har hatt jakka et halvt år. Men det jeg kan si er at den har god lengde, god hette og stormklaff over glidelås. Og den holdt meg tørr i den verste regnskura jeg har opplevd i Rondane i sommer. Mitt bruksområde er 3-sesongs toppturer (inkl klyving) samt tur-orientering i marka. Siter
Sopranoo Skrevet 1. oktober 2014 Skrevet 1. oktober 2014 Okey. Jeg må desverre bryte din 3000 kr limit. Jeg gikk til investering av Norrøna Svalbard Gtx jakke (3399kr). Meget fornøyd. Stoffet føles slitesterkt å herligt. Ikke for hard å ikke for mykt! Passform er helt perfect, med masse plass for 119 værmende lag under. Eller kan jeg sterkt anbefale en Haglöfsjakke! Husker desverre ikke modell, men fikk tak på den på sørlandssenteret. (sportsoutlet). Veldi vanlig jakke å finnes på mange outlets runtom, jeg betalet 1500kr for den Siter
tronn Skrevet 1. oktober 2014 Skrevet 1. oktober 2014 Dersom man leter, så kan man finne en god del gode jakker til under 3000kr. http://www.prisjakt.no/product.php?p=2144813 Om Svalbard GTX er jakken for deg tør jeg ikke svare på. Bor du i Oslo området, vil jeg anbefale å tråle butikkene rundt Storgata - Torggata, for ikke å snakke om Norwegian Outlet på Vestby. Siter
Lompa Skrevet 2. oktober 2014 Skrevet 2. oktober 2014 Alle leverandørene skal bytte farge på glidelåsen eller gjøre et eller annet sånn at jakka blir umoderne og folk kjøper nytt. Nå rydder butikkene inn vintervarer igjen, og da pleier det alltid å bli noen gode salg. Bare følg med litt, så bør du finne ei jakke til halv pris.. Siter
synøve Skrevet 22. oktober 2014 Skrevet 22. oktober 2014 Enig med Lompa.... gå for utgått farge, kanskje er det faktisk din favorittfarge.... og du kan få en 5000.- kronersjakke til 3000.- Siter
Tickle Skrevet 23. oktober 2014 Skrevet 23. oktober 2014 Kjøpte også Svalbardjakka til halv pris. Har ikke snøskjørt, men er lang. Kanskje ikke ideelt til klatring. Store i størrelsen, jeg gikk for en størrelse under det jeg vanligvis bruker. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.