Populært innlegg Oddbjørn Skrevet 24. august 2014 Populært innlegg Skrevet 24. august 2014 Lei av å vente på at værmeldinga skulle love sol og skyfri himmel igjen så bestemte meg for å dra på vidda tross litt ymse værmelding. Tok halve dagen fri fra jobb og parkerte ved Tinnhylen klokka seks på fredagskvelden. Gikk innover mot Sandhaug på godt trådde stier, greit med en enkel og kjapp transportetappe. På vei innover husket jeg på at jeg hadde glemt å kjøpe fiskekort på inatur, så måtte innom Sandhaug en tur og ordne kort før jeg gikk videre ned mot osen til Laken. Klarte akkurat å komme fram før det ble for mørkt til å se stien. I det jeg holdt på å sette opp teltet begynte regnværet og det var bare å krype inn i teltet og lage seg en kjapp middag før det var natt. Det regnet endel i løpet av natten og mitt gamle Stetind var bare nesten tett. Det ble heldivis bare en liten vannpøl helt framme i innerteltet og soveposen og alt annet holdt seg tørt. Morgenen etter var været lettet endel og det ble en flott formiddagsøkt med fluestanga, men dessverre dårlig med fangst. Utover dagen varierte været mye. Opplevde både hagl, regn og kraftig vind. Gikk turen nesten helt ned til Bjornesfjorden og fisket av alle småhølene nedover uten at det ble noe fisk på land. Om ikke annet så var det ihvertfall fint å rusle langs med elven. Da jeg kom tilbake til teltet igjen begynte det å regne ganske kraftig samtidig som det blåste opp så jeg krøp inn teltet og leste en bok mens det regnet fra seg. Etterhvert roet det seg og jeg fikk en drøy time med fluestanga igjen før det ble mørkt. Været klarnet godt opp, men det var rimelig kaldt ute så lue og pulsvarmere måtte på for å holde varmen. Morgenen etter våknet jeg i grålysninga. Etter en kraftig frokost med egg og bacon til forrett og havregrøt til hovedrett pakket jeg sakene og la i vei tilbake igjen. Virket til at Sandhaug fremdeles sov når jeg ruslet forbi der i 8-tida. Fint vær på mesteparten av turen tilbake igjen, noen få regndråper, men ikke mer enn at det gikk ann å gå i shorts. Når jeg kom til bilen kl 11 så jeg at det bare var 7 grader i luften, men en går seg jo varm. Alt i alt en kjempeflott tur 15 Siter
+Bjarne H.S. Skrevet 24. august 2014 Skrevet 24. august 2014 ... og en flott rapport med finfine bilder fra et fint område på vidda! 1 Siter
Oddbjørn Skrevet 24. august 2014 Forfatter Skrevet 24. august 2014 ... og en flott rapport med finfine bilder fra et fint område på vidda! Takk Siter
tklami Skrevet 25. august 2014 Skrevet 25. august 2014 Fin rapport fra et fint område, bare synd ikke fisken ville la seg lure denne gangen 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.