RobinM Skrevet 7. januar 2008 Del Skrevet 7. januar 2008 Vansklig å si. Det har jo kommet en del snø nå da, så vil tro det er mulig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Ein flott dag på Vestlandet i dag Kva fjell ser me her, og kor er biletet tatt frå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toto Skrevet 22. mars 2008 Del Skrevet 22. mars 2008 Ein flott dag på Vestlandet i dag Kva fjell ser me her, og kor er biletet tatt frå? Raundalsryggen (Horndalsnuten til venstre, Vassfjøro til høgre) frå Gråsida? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 22. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2008 Det første (motivet) var heilt presist! Men det andre berre delvis. Biletet er tatt frå Grønahorgi på Gråsida. Fleire bilete frå turen kan sjåast her (22. mars): http://www.vossnow.net/ (Eg er han i blå Bergans) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Kjent egg: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Kattanakken og Hundenakken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Svartenibba ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Kattanakken og Hundenakken? Kattanakken er helt riktig, hva er Hundenakken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Et dårlig forsøk på å være morsom, spiller på hunden i forgrunnen? Har engang gått opp den ryggen, i tjukk tåke (vanskelig å gå feil), ville så gjerne bare ha vært der, på klassisk grunn. Det er tydelig du har stor radius i fjellområdene du besøker, trolig en god strategi, og høyt og lavt gjør samme nytten, som du poengterer. Legger ut en ny nøtt (gjelder også som anbefaling): Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Et dårlig forsøk på å være morsom, spiller på hunden i forgrunnen? Har engang gått opp den ryggen, i tjukk tåke (vanskelig å gå feil), ville så gjerne bare ha vært der, på klassisk grunn. Det er tydelig du har stor radius i fjellområdene du besøker, trolig en god strategi, og høyt og lavt gjør samme nytten, som du poengterer. Legger ut en ny nøtt (gjelder også som anbefaling): Det er vel ikke Gjegnen igjen? Er bildet også tatt fra Gjegnabu, og X-vatnet nede til venstre Gjegnabu er forresten en fin hytte, anbefaler flere en tur opp dit. Kommer til å skrive en turrapport med bilder fra turen dit i fjor sommer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Gjegnen igjen, sannelig, har ikke fått med meg at du har vært der óg, gleder meg til turrapport. Et lite tips til evt vinter/vårbesøk i disse traktene: Legger ved et bilde tatt vestover fra hytta: Hvis oppløsningen er god nok vil du se noen dager gamle skispor, krysser bl.a. Y-vatnet. Iflg hytteboka var det to typer som hadde gått via Blåbrebu til Gjegnabu, så skulle de oppom Gjegnen, for å ende opp i Yksnelvane; jeg fulgte sporene deres til topps og så at disse tok videre nordover deretter (først litt tilbake til breen), en tredagerstur, med to hytteovernattinger (åpne). Men toppen kan også gjøres som dagstur, som jeg gjorde. (Skal finne et annet objekt til neste nøtt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg fikk snusen av Gjegnen for noen år siden da jeg så den fra Gullkoppen. Har forresten hytte og slekt i Stryn. Har lest boka Opptur, der det står en god beskrivelse av denne toppen. På kartet så det ut som en lang tur og skikkelig villmark med navn som X, Y og Z-vatnet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Må få navnet både på fjellet bak og den "bare" fjellveggflekken midt i bildet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Får det ikke helt til å stemme steinur, men fjellet til venstre liknet veldig på Skåla (1848 moh) og Sandsnibba som den spisse toppen rett til høyre. Skogen og stupet rett foran får jeg ikke helt til å stemme om bildet er tatt ved Staveneset Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Du har helt rett mht Skåla. (Tenk folk løper opp der på nedimot en time, imponerende, spør du meg). Stupet eller den "bare" veggen midt i bildet er klatrefeltet Beachen, med himla vanskelige ruter etter mine begreper. Det går forresten en sti opp til venstre, en bit før klatrefeltet, som kan følges til Raksetra. Du klarte det igjen, må finne noe verre.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Skåla Opp er et skikkelig morsomt arrangement, løp opp dit på tiden 1t 37t (med hundehjelp) 15 år gammel. Skal løpe det neste år uten hund og målet er ned mot 1.30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hiver inn en til, hva heter den spisse toppen rett fram Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Kan det være Hornindalsrokken fra "feil" side? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
500fjell Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Kan det være Hornindalsrokken fra "feil" side? Dessverre steinur, ikke Honndalsrokken dette. Men fjellet ligger i Stryn kommune, indre Nordfjord, så tampen brenner. Tror vi kan se rokken fra toppen her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ta en vellfortjent pause fra 500fjell sin. Denne er ganske enkel og godt besøkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Flott at du legger inn mulighet for et hvileskjær: Slogen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dag G - Evje Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ja godt med et hvileskjær på toppen. Bare det ikke blir for langt skjær utfor sydveggen. Over 1500 meter ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
steinur Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Prøver stadig på 500fjell sin, men vi må ha enda et hvileskjær; hvor står jeg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julius Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Du står i hvert fall på et av de vakreste stedene jeg har sett. Paradis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jarle Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 hmmm, snønipa bak? kanskje eggenipa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.