Stuttjukken Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Kan det vera mot Ulvanosa i Kvinnherad, tru..............(så får ein ta siktepunktet seinare om det vert aktuelt). Helsing Stuttjukken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tf Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Kan det vera mot Ulvanosa i Kvinnherad, tru..............(så får ein ta siktepunktet seinare om det vert aktuelt). Det er ikkje Ulvanosa heller ... men me er no komne til rett fylke! Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tf Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 No når vintermørket snart legg seg over landet, kan det vel passa med eit lite "flashback" frå ein varm dag tidlegare i haust . Kva heiter fjella i disen i bakgrunnen, og kor står fotografen? https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=4860 Denne vart visst litt i vrangaste laget, så det trengst eit hint: "Fjella i disen" er øytoppar (i Hordaland) ...! Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 6. november 2006 Forfatter Del Skrevet 6. november 2006 Då tippar eg Tysnessåta?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tf Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Då tippar eg Tysnessåta?? Tysnessåta til høgre er korrekt - då skulle vel knausen til venstre, og fotografen sin posisjon vera grei å identifisera? Anyone?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rmb Skrevet 18. november 2006 Del Skrevet 18. november 2006 Tipper bildet er tatt fra Møsnuken, eller mer presist: Mellom Møsnuken og Tysdalsfjellet, rett vest av topp 605 er det et vann som peker i riktig retning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tf Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Tipper bildet er tatt fra Møsnuken, eller mer presist: Mellom Møsnuken og Tysdalsfjellet, rett vest av topp 605 er det et vann som peker i riktig retning. Du nærmar deg, men du skal eit stykke nordover. Fotografen står nær ein ofte besøkt topp, i eit mykje brukt turområde ....! Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Er det Hovlandsnuten du ser der? Og du står ved Heggelandsfjellet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tf Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Er det Hovlandsnuten du ser der? Og du står ved Heggelandsfjellet? Hovlandsnuten - til venstre i bakgrunnen - er korrekt. FU har tidlegare identifisert Tysnessåta til høgre i bakgrunnen, så då står det berre att å finna fotografen sin posisjon før denne gjenstridige nøtta er knekt. Bildet er altså ikkje knipsa frå Hegglandsfjellet - me skal nordover, og litt mot aust ...! Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hm, da står du vel på Engelifjellet i Fusa? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tf Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Hm, da står du vel på Engelifjellet i Fusa? Nope. Me skulle mest nord og litt mot aust frå Hegglandsfjellet. Fotografen står 'i utkanten av' Samnanger kommune, og tjørna på bildet er synleg på eit M711-kart. Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rmb Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Nytt forsøk: Da må vel fotografen ha vært på Søre Gullfjellstoppen? Rett syd for toppen (962) er det et vann som peker i riktig retning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tf Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Nytt forsøk: Da må vel fotografen ha vært på Søre Gullfjellstoppen? Rett syd for toppen (962) er det et vann som peker i riktig retning. Det er korrekt! Torbjørn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Da får jeg trå til med en liten en, på dette lille utsnittet av et bilde er det flere topper, jeg trenger hjelp til å identifisere alle. Hvor er bildet tatt i fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Svein sitt bilde: Toppene i bakgrunnen ligner på Langnestind og Høgenipa, men jeg får ikke forgrunnen til å stemme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 21. november 2006 Del Skrevet 21. november 2006 Bildet har 6 topper. Hvor ser du L&H? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ods Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Hvor ser du L&H? Jeg mente de to helt i bakgrunnen. Men jeg skjønner av ditt spørsmål at det er feil. Toppen til høyre ligner litt på Velleseterhornet, men i tilfelle skjønner jeg ikke hvor du tar bildet fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Du tar ikke feil ods, begge toppene er i bildet. Er bare usikker på om du mener de riktige toppene Den markerte midt i bildet er Langenestinden, Høgenipa ser du såvidt toppen av til høyre for der ryggen hitfor har en knekk. I tillegg ser jeg 4 topper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ozzi Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 I tillegg ser jeg 4 topper. Store Brekketind (til venstre), Velleseterhornet, Sætretindane N og S? Du står på Skardtinden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 22. november 2006 Del Skrevet 22. november 2006 Nope, dvs Sætretind N er riktig, søre mener jeg ligger skjult bak fjellnabben til venstre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Da får jeg trå til med en liten en, på dette lille utsnittet av et bilde er det flere topper, jeg trenger hjelp til å identifisere alle. Hvor er bildet tatt i fra? https://www.fjellforum.no/oldLinkConverter.php?oldAttach=4968 Tipper bildet er tatt fra Emdalstindane, sannsynligvis høyeste av de. I venstre bildekant ser vi trolig en flik av nordre Smørskredtind/1606. Nordre Sætretind, Langenestinden og Høgenipa er allerede plassert. Til høyre ser vi muligens Geithornet/1460 som høyeste tind, mens søre Brekketind/1419 er foran til høyre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 YYYyeeesssir, king of quiz Da kan jeg selv legge til at siste toppen på bildet er søre Snarhornet Hadde vært enklere om jeg la ut hele bildet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svein Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Så ser jeg pinadø at jeg har plassert Snarhornet feil, det skal være oppå nabben til venstre for der jeg markerte det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RobinM Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Nytt bilde. Sikkert litt lett, men hvilket fjell er dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FU Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Eg vil tippe Tveitakvitingen, men er ikkje heilt sikker akkurat... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.