Gå til innhold
  • Bli medlem

Vestlands-fjellquiz


FU

Anbefalte innlegg

Annonse
  • Svar 781
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

  • 2 uker senere...
FU sitt: Kan det være at St Ringstind er skjult? Hvis så forsøker jeg med Vikafjellet.

Ellers kunne det vært interessant å få litt tips til RobinM sitt?

Om St. Ringstind er skjult er eg ikkje sikker på, er ikkje lommekjend i Hurrungane. Men biletet er ikkje tatt frå Vikafjellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er i hvertfall lommekjent i Stølsheimen, så kanskje? Har en formening om at du er lenger øst enn som så, burde selvsagt dratt kjensel på den nærere nuten til ve, men, nå skal andre som er bedre kjent få ordet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om St. Ringstind er skjult er eg ikkje sikker på, er ikkje lommekjend i Hurrungane. Men biletet er ikkje tatt frå Vikafjellet.

Hmmm, kor god zoom har du? Det har jo vore ein klar dag i dag...

Eg kjenner heller ikkje att den nuten til venstre, men vinkelen må være lenger vest enn eg var på mitt bilde frå Slettind ettersom det ser ut til at vesle og store skagastølstind går i eitt. No vart eg litt i tvil her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, kor god zoom har du? Det har jo vore ein klar dag i dag...

Eg kjenner heller ikkje att den nuten til venstre, men vinkelen må være lenger vest enn eg var på mitt bilde frå Slettind ettersom det ser ut til at vesle og store skagastølstind går i eitt. No vart eg litt i tvil her...

Det er ein god del lenger vest enn Slettind. Toppen har også fin utsikt til Fresvikbreen, Syrdalsbreen, Jostedalsbreen, Hardangerjøkulen, Hårteigen, Baksafjell, Folgefonna (litt av den) og Raundalsryggen, Lønahorgi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ein god del lenger vest enn Slettind. Toppen har også fin utsikt til Fresvikbreen, Syrdalsbreen, Jostedalsbreen, Hardangerjøkulen, Hårteigen, Baksafjell, Folgefonna (litt av den) og Raundalsryggen, Lønahorgi...

Nuten til venstre er Hornsnipa. Snøvegen skimtast midt i biletet. Mitt tips er Tarven(1703moh).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuten til venstre er Hornsnipa. Snøvegen skimtast midt i biletet. Mitt tips er Tarven(1703moh).

Heilt riktig! Ein flott utsiktstopp lett tilgjengeleg frå Myrdal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heilt riktig! Ein flott utsiktstopp lett tilgjengeleg frå Myrdal.

Det var jo direkte flaut at eg ikkje kjente at Hornsnipa, som har gått på ski i nærleiken av toppen mange gonger. Eg trudde faktisk ikkje det var så langt vest, så eg leita i hovudet etter ein høgre topp meir i mot Hånosi og Skruven, men det såg eg jo at det ikkje var. Jaja, godt det er fredag og helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulriken, visstnok av Alrek; det Ruvende.

Ett til (siden det er helg) og litt lenger nord på Vestlandet: Litt merkelig bilde, fjellet ser litt puslete ut, i virkeligheten er det et blikkfang, oppoverløp i slutten av juli.

post-4080-133474557322_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett til (siden det er helg) og litt lenger nord på Vestlandet: Litt merkelig bilde, fjellet ser litt puslete ut, i virkeligheten er det et blikkfang, oppoverløp i slutten av juli.

Kan likne litt på Eggjenibba i Byrkjelo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal snart ut på reise igjen, så legger ved noen nøtter fra noen fine turer rundt Stryn siste uka:

Nr 3 trur eg er frå Botnafjellet vest for Kandalen, med Blåeggja og Grovabreen til venstre.

Nr 4 er Hornelen.

Legg ved eit bilde frå sist helg, kjent motiv, men kanskje ikkje frå denne vinkelen. Kvar er

bildet teke frå?

post-517-133474558264_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig Agnar! Botnafjellet var en veldig fin tur, kan anbefale den. Og der er det ikke altfor mange som tar turen heller, siste som var før oss var en måned tilbake. Hornelen er selvsagt riktig også :D

Skudd i blinde på din: Hva med Austabotntind?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvar er

bildet teke frå?

Oida, tenkte hvilke fjell vi SÅ :D:lol:

Sondre sitt første: Egga opp mot Meleinsnibba, tatt fra Skavteigfjellet.

Det andre: Trollenyken, eller Sagtennene ?

Helt riktig, første bilde er tatt fra Skavteigfjellet og opp mot Melheimsnibba (de lokale mener det er Melheim og ikke Melein som det står på kartene :D ). Denne turen mistet jeg GPSen i bjørkeskogen mellom Huaren og Avleinssætra, om noen finner den er den min :lol::)

Det andre bildet, tampen brenner så mye at jeg burde gi deg rett. Men denne gangen er bildet fra Svartegga (1047), resten var helt riktig, vi skimter så vidt Hornindalsvatnet til venstre. Godt jobba! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

Annonse


×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.