Gå til innhold
  • Bli medlem

Pop-up telt


Lis

Anbefalte innlegg

Har i det siste blitt litt nysgjerrig på pop-up. Flere nettsider tilbyr en hel røys med forskjellige typer; alt fra iglo til tunnel og gapahuk.

 

Og nei, jeg kommer ikke til å selge/slutte å bruke det vanlige teltet!

 

Noen som har noen erfaring eller har hørt noe om denne typen? Går ut fra de er ganske lett i gram, men likevel litt teit/klønete å få ned i sekken i og med de blir en merkelig form når de ligger flatpakket (?)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke prøvd selv. Vurderte det for et par år siden til en tur på Finnmarksvidda , men slo det fra meg pga vekt på 2 til 3 kg og ukurrant form når den er nedpakket. Det blir jo en stor sirkelformet pakke på 70-80? cm i diameter. Så tror jeg heller det ikke er så regntett som et "seriøst" telt.

Endte opp med ringstind light 2 pga sikkerhetsmargin/bekvemmelighetsmargin i vind og regnvær. Men det ser jo fremdeles fristende ut å bare kunne kaste ut teltet og legge seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tilbakemelding. Ante ikke de var så tunge. Helt enig - grei bak-i-bilen-løsning.

 

Tenkte å ha det om jeg foreksempel må telte ved bilen hvis kjøreturen mot fjellet blir for lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.