sherpa Skrevet 10. mars 2014 Skrevet 10. mars 2014 Tenkte å prøve meg på Stetind i løpet av sommeren. Det vil passe meg best tidlig på sommeren, men når pleier den og være noenlunde grei med hensyn til snøsmelting? Isklatring er uaktuelt for meg. Tenkte å leie meg en lokal fører så hvis noen her på forumet har noen tips så kom med de. Siter
+ASI Skrevet 10. mars 2014 Skrevet 10. mars 2014 Uten erfaring med hvordan de er; http://www.nordlandturselskap.no/index.php?ID=54 men er anerkjent i Nordland. 1 Siter
Vandrefalk Skrevet 10. mars 2014 Skrevet 10. mars 2014 Han som driver Nordland Turselskap er en stødig kar som absolutt kan anbefales.... 2 Siter
Willy Skrevet 10. mars 2014 Skrevet 10. mars 2014 Jeg brukte han på Stetind, og han kan trygt anbefales som helproff. Det var forresten han som guidet TV2 og Dag Otto Lauritzen m/ flere på Stetind. 1 Siter
finnjpedersen Skrevet 10. mars 2014 Skrevet 10. mars 2014 Fint fjell, fint å fiske i stefjorden også. Mild og snefattig vinter gjør nok snesmelting ganske problemfritt. Ruten opp ligger også for det meste på solsiden. Tok dette bildet i sommer mens jeg fisket. Ruten opp er altså på baksiden. 1 Siter
gjranhansen Skrevet 11. mars 2014 Skrevet 11. mars 2014 Tenkte å prøve meg på Stetind i løpet av sommeren. Det vil passe meg best tidlig på sommeren, men når pleier den og være noenlunde grei med hensyn til snøsmelting? Isklatring er uaktuelt for meg. Tenkte å leie meg en lokal fører så hvis noen her på forumet har noen tips så kom med de. Har du mye klatring på "baken"? Siter
Tessatroll Skrevet 12. mars 2014 Skrevet 12. mars 2014 Stetindturen er ein fantastisk tur! Eg gjekk den saman med sambuaren min, så har ingen aning om kven som er dyktige guidar, men veit at nordnorsk klatreskole tilbyr turar der. Skal sjølv nordover til sommaren att. Skulle på Store Strandåtind sist, men været sette ein effektiv stopper for det. Vonaleg spelar været på lag til sommaren Legg ved eit par bilete, det eine er teke med det same vi startar ferda frå Halls fortopp til tinden, det andre er bilete av nokre tyskerar vi hadde framom oss ved Mysosten. 1 Siter
sherpa Skrevet 12. mars 2014 Forfatter Skrevet 12. mars 2014 Gjoera. Jeg har klatret en del topper i Jotunheimen med forskjellige førere fra Norges guidene, men mangler Storen. Tre ganger har det vært meningen å prøve seg på den, men alle gangene har vi blitt stoppet av dårlig vær. Når man bor langt unna og har begrenset med tid så er man prisgitt værgudene. Siter
gjranhansen Skrevet 12. mars 2014 Skrevet 12. mars 2014 Skjønne kunne veldig gjerne tenkt meg på denne turen, er fysiskt godt trent, men har ikke så mye klatreerfaring Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.