Gå til innhold
  • Bli medlem

75mm bindinger til Fischer jakt crown, noen tips?


h-e-i

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har handlet meg et par Fischer Jakt Crown ski. Fra før har jeg et par Alfa Gaiter 75mm samt et par Lundhags Husky(med hull til bindinger) 75mm som jeg gjerne vil bruke på disse. Derfor lurte jeg på om noen kunne anb noen gode bindinger til 75mm sko som skal brukes utenfor alfavei!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har handlet meg et par Fischer Jakt Crown ski. Fra før har jeg et par Alfa Gaiter 75mm samt et par Lundhags Husky(med hull til bindinger) 75mm som jeg gjerne vil bruke på disse. Derfor lurte jeg på om noen kunne anb noen gode bindinger til 75mm sko som skal brukes utenfor alfavei!!

Prøv å få tak i et par brukte Rottefella 412. Dette er en suveren binding, og det er for meg uforståelig at disse ikke lages lenger. "Grunnspennet" stilles inn på selve wiren, i tillegg kan du justere mye foran på bindingen underveis, med hansker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Lundhags Husky 75mm, og mener de ettertrykkelig sa at det var viktig å bruke kabelbinding på disse. Bruker Voile 3 pin cable eller gammel Kandahar selv, dette fungerer nesten utmerket. "Wiren" eller stålspiralen på Voilebindingen kommer tidvis borti sålekanten på Huskyene, mens Kandaharwiren blir delvis liggende under skoen fordi sålen er meget bred (str. 48) Mulig det problemet ikke oppstår på små størrelser dvs. < 47... Har tidligere brukt Rottefella Super Telemark med wire, som heller ikke lages lenger (man får tåjernet uten wirefester), dette fungerte også greit (til tåjernet knakk), men også her blir Huskyen litt i bredeste laget like bak innfestningen. (Undres forøvrig over at Rottefella kuttet ut denne, da det er en grunn til at det er blitt så lett å få kjøpt Voile)

 

Ser outnorth.no selger voilebindingen til noe over 800 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.